تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

صنایع آلاینده ایلام ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

صنایع آلاینده ایلام ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
ایلام - معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به تمام واحدهای آلاینده استان برای بروزرسانی تجهیزات خود پرداخت می شود.

علی طاهر سارایی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: این تسهیلات به منظور رفع آلایندگی و نوسازی سیستم های آلاینده کارخانه ها و واحدهای تولیدی نظیر پالایشگاه، پتروشیمی و کارخانه سیمان پرداخت می شود.

وی افزود: این تسهیلات سالانه با تنفس ۶ ماهه و سود ۱۲ درصدی به این واحدها از محل صندوق توسعه ملی محیط زیست پرداخت می شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین ) در پمپ بنزین ها از سوی شرکت نفت باید اجرایی شود و در سطح استان ایلام سه جایگاه سوخت طرح کهاب اجرا شده است.

سارایی ادامه داد: این طرح در ۱۷ جایگاه عرضه سوخت بنزین دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد آلودگی هوا متعلق به خودروهاست، تاکید کرد: باید جایگاه های عرضه سوخت به یورو چهار تا ۶ ارتقا یابند ، هم اکنون سه جایگاه عرضه گازوییل با عرضه سوخت یورو چهار اقدام به عرضه سوخت پاک می کنند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه باید موتور خودروها نیز استاندارد و یورو چهار باشد، اظهار داشت: باید عرضه سوخت پاک یورو چهار تا ۶ در ۵۰ جایگاه دیگر عرضه بنزین عرضه و این سوخت توسط پالایشگاه ها تولید و به جایگاه های عرضه سوخت تحویل داده می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۴ تا ۳۰ دی ماه هفته هوای پاک نامگذاری شده و تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی شعار امسال این هفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.