تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۹

رییس اداره ورزش و جوانان جزیره خبر داد:

قشم میزبان مسابقات فوتوالی ستارگان کشور جام خلیج فارس

قشم میزبان مسابقات فوتوالی ستارگان کشور جام خلیج فارس
قشم - رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم از میزبانی مسابقات فوتوالی ستارگان کشور جام خلیج فارس و انتخابی تیم ملی با حضور هشت تیم برتر کشور از تاریخ یکم تا سوم بهمن ماه در این جزیره خبر داد.

رضا دریائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: این مسابقات با حضور تیم های برتر کشور از استان های هرمزگان، یزد، کرمان، گلستان، خراسان جنوبی، زنجان، خوزستان و مقاومت گلساپوش یزد قهرمان جام ستارگان جوان فوتوالی ایران به مدت سه روز در زمین ساحلی پارک زیتون جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فوتوالی ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما مانند فوتبال با پا بازی می‌ کنند و زمانی امتیاز به دست می‌ آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و یا نتواند توپ فوتوالی را برگشت دهد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم توضیح داد: ارتفاع تور در زمین فوتوالی به ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر می‌ رسد و یکی از مهمترین قوانین فوتوالی این است که توپ باید حداکثر با سه ضربه وارد زمین تیم مقابل شود، در واقع وقتی توپ وارد زمین می شود هر فرد اجازه این را دارد که تنها یک بار به توپ ضربه بزند.

دریائی اضافه کرد: فوتوالی را می‌ توان آمیخته‌ ای از چند ورزش والیبال، فوتبال و سپک تاکرا دانست چون قانون‌ های این رشته ورزشی، شبیه والیبال است اما بازیکن این رشته باید با پا توپ را وارد زمین حریف کند.

به گزارش ایرنا، از اوایل سال ۱۳۸۷ ایران به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی در آمده است.

ایران پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال کرد. سازمان تربیت بدنی در اواسط سال ۱۳۸۷ رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال ۱۳۹۰ با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفت.

سواحل «ریودوژانیرو» برزیل زادگاه فوتوالی است؛ جایی که مردم برزیل در فوتبال و والیبال این قدر به تکامل رسیده‌ اند که این ۲ ورزش را با هم مخلوط کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.