تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

نماینده مردم خرم آباد:

صندوق عدالت و پیشرفت به توسعه استان‌ها و اتمام طرح‌های نیمه تمام کمک می‌کند

صندوق عدالت و پیشرفت به توسعه استان‌ها و اتمام طرح‌های نیمه تمام کمک می‌کند
تهران- نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به پیش بینی راه اندازی صندوق عدالت و پیشرفت در استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده گفت: این صندوق می تواند به حل مشکلات منطقه‌ای، توسعه استان‌ها و اتمام پروژهای نیمه تمام کمک کند.

 

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما در مورد صندوق عدالت و پیشرفت که ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است، گفت: این صندوق سوپاپ اطمینانی برای حل مشکلات منطقه ای است که با کمک به توسعه استانها، زمینه را برای برقرار عدالت در جامعه و توسعه متوازن فراهم می کند.

این نماینده مجلس پیش بینی اعتبارات لازم برای ارتقای شرایط اقتصادی مردم را در بودجه یک ضرورت دانست که یکی از روش های کمک به معیشت مردم را پیش بینی یارانه های معیشتی و کمک دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.

وی افزود: انتظار می رود با توجه به مهیا شدن زیرساخت های مربوط به کالابرگ الکترونیک، بخشی از نیازهای مردم در سال آینده از این طریق تامین شود.

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه دغدغه مجلس و دولت رفع مشکلات معیشتی مردم است، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید به صورت واقع بینانه و مبتنی نیازهای کشور تدوین و تصویب شود تا بتواند گرهی از مشکلات اقتصادی کشور باز کند.

وی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ علاوه بر تامین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هم یارانه نان در نظر گرفته است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس خواستار آن شد که توزیع یارانه ها در سال آینده به گونه ای باشد که افراد واجد شرایط از آن بهره مند شوند.

ویس کرمی با اشاره به اختصاص ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت:تامین دارو چون با جان مردم سرو کار دارد مورد توجه ویژه است دولت هم مکلف است علاوه بر تامین داروهای عمومی و ضروری برای همه مردم، به تامین داروهای خاص هم توجه کند تا دارو به قیمت مناسب به دست بیماران برسد و دست دلالان در این حوزه قطع شود.

این نماینده مجلس اختصاص یارانه در حوزه دارو را اقدام مهمی برای کمک به اقشار جامعه عنوان کرد و بیان داشت: با اختصاص یارانه در حوزه دارو باید قیمت دارو در کشور کنترل شود و مردم برای تامین دارو با مشکل مواجهه نشوند.

همکاری دولت و مجلس برای تدوین و تصویب بودجه یک ضرورت است

ویس کرمی همکاری دولت و مجلس برای تدوین و تصویب بودجه را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور، تعامل قوای سه گانه می‌تواند در بهبود وضعیت کشور موثر باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه پیش بینی درآمدهای ناپایدار در بودجه به کسری بودجه منجر می شود، از نمایندگان مجلس خواست کار تصویب لایحه را به گونه ای پیش ببرند که سال آینده دچار کسری بودجه نشویم و بتوانیم انتظارات مردم را در حوزه های مختلف برآورده کنیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.