تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

نماینده مجلس:

خلاء قانونی مالیات بر سوداگری باید برطرف شود

خلاء قانونی مالیات بر سوداگری باید برطرف شود
تهران- نماینده مردم ورزقان در مجلس با اشاره به اقدامات مثبت وزارت اقتصاد برای حمایت از تولید و کسب و کارها، گفت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، دستاوردهای مطلوبی خواهد داشت و با توجه به حجم نقدینگی سرگردان در کشور که به تورم و دلالی دامن می‌زند، خلاء چنین قانونی ملموس است.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «الله وردی دهقانی» اظهار داشت: مسائل اقتصادی کشور موضوعی نیست که فقط به وزارت اقتصاد مربوط شود، در واقع شاخص‌های زیادی در اقتصاد ما دخیل هستند و مراکز متعدد تصمیم‌گیری در اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارند، این‌که مسائلی از قبیل گرانی ارز و سایر مسائل دیگر در عرصه اقتصاد ما وجود دارد، معلول علل مختلفی است که بسیاری از آن‌ها از مدیریت وزارت اقتصاد خارج است.

نماینده مردم ورزقان در خانه ملت اضافه‌کرد: برنامه‌های خوبی هم در ارتباط با اخذ مالیات که باید پایه تأمین منابع کشور باشد، توسط وزارت اقتصاد اجرا شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و سیاست‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رشد تولید و اختصاص منابع کشور برای تولید و اشتغال و کسب‌وکار و ایجاد یک ثروت زاینده و تولیدی برای کشور، بسیار مناسب و خوب بوده و تلاش‌های بسیار مطلوبی در این زمینه انجام داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی و ارزیابی خود از میزان تأثیرگذاری تصویب این قانون در مقابله با سوداگری در بازار ارز، خاطرنشان کرد: به‌طور قطع این طرح راهکار بسیار خوبی است؛ با توجه به حجم نقدینگی سرگردان در کشور که به تورم و دلالی دامن می‌زند و هر بار به سوی یک بازار گسیل شده و تلاطم اقتصادی و گرانی‌هایی را به مردم تحمیل می‌کند، خلاء چنین قانونی ملموس است.

این نماینده مجلس یادآور شد: با یک بررسی ساده متوجه می‌شویم که بسیاری از کشورها به این موضوع توجه کرده‌ و به سمت اخذ مالیات بر سوداگری گام برداشته‌ و عوارض و مالیات بر عایدی سرمایه را برقرار کرده‌اند؛ اما ما در این زمینه در ابتدای کار هستیم و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند.

وی متذکر شد: ما نمی‌گوییم که کسی پولش را بیاورد و به دولت بدهد، بلکه می‌گوییم، کار کرده و کسب سود کند و بخشی از سود حاصل از فعالیت اقتصادی خود را به عنوان مالیات به دولت بدهد و به اقتصاد کشور و حل‌وفصل مسائل اقتصادی کمک کند.

دهقانی، برنامه‌های وزارت اقتصاد را در غلبه بر مشکلات اقتصادی مفید و موثر ارزیابی و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در شرایط بد اقتصادی که امروز در آن قرار داریم، در کنار وزارت اقتصاد خواهد ماند و کمک خواهیم کرد تا این نابسامانی اقتصادی که عمده آن به دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان بازمی گردد، برطرف شود.

وی گفت: دشمنان فشارهای مختلفی را از طریق اعمال تحریم‌ها و سیاست‌های مغرضانه و کینه‌توزانه بر کشور ما اعمال می‌کنند که امیدواریم سیاست‌های اقتصادی دولت این توطئه ها را خنثی کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.