تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی: کلنگ زنی ۲ پایگاه انتقال خون در ایلام

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی: کلنگ زنی ۲ پایگاه انتقال خون در ایلام
ایلام - مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: کلنگ ۲ پایگاه انتقال خون ایام دهه فجر در شهرستان های ایوان و دهلران به زمین زده می شود.

 

لیلی عاصم آبادی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ردیف اعتباری احداث این ۲ پایگاه از محل اعتبارات داخلی شهرستان و با تایید کمیته برنامه ریزی این شهرستان ها تامین شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شاخص اهدای خون در شهرستان های دهلران و ایوان نسبت به شهرستان های دیگر استان (بجز مرکز استان) بیشتر بود احداث پایگاه انتقال خون در این نقاط ضروری به نظر می رسد.

عاصم آبادی ادامه داد: همچنین به علت بعد مسافت طولانی دهلران به مرکز استان و با هدف حذف تردد اهداکنندگان خون این شهرستان ها به مرکز استان، تصمیم به احداث پایگاه های انتقال در این شهرستان ها گرفته شد.

وی یادآور شد: زمان بندی احداث این ۲ پایگاه در زمینی به وسعت ۲۵۰ متر با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال یک ساله بوده و تجهیزات مورد نیاز آنها نیز تهیه شده است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام اضافه کرد: در سایر شهرستان ها نیز به نسبت جمعیت اهداکننده، نیازسنجی ها و احصا استانداردهای مد نظر برای احداث پایگاه انتقال خون در سال های آینده برنامه ریزی می شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه ۱۷ هزار و ۲۹۸ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این میزان تعداد ۱۴ هزار و ۵۱۱ نفر موفق به اهدای خون شده اند و از این تعداد، ۶ هزار و ۹۲۲ نفر اهدا کننده مستمر، چهار هزار و ۵۵۸ نفر باسابقه و همچنین سه هزار و ۳۱ نفر نیز اهداکننده بار اولی بوده‌اند.

در حال حاضر ایلام دارای یک پایگاه انتقال خون است که اهداکنندگان از اقصی نقاط استان برای اهدای خون و فرآورده های خونی خود به این مرکز مراجعه می کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.