تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

بازیگر فیلم «پرونده باز است»:

هنر زندگی یعنی در اوج مصیبت به اخلاق پایبند باشیم

هنر زندگی یعنی در اوج مصیبت به اخلاق پایبند باشیم
تهران- بازیگر فیلم «پرونده باز است» گفت: حلقه مفقوده جهان و هنر زندگی ما این است که بتوانیم در زمان مصیبت و سختی و درد دقیقا در بزنگاه‌های زندگی، به اخلاق و انسانیت پایبند باشیم.

 

شادی مختاری بازیگر فیلم «پرونده باز است» پیش از آن که بازیگری را تجربه کند روزنامه‌نگار بوده است. او از ایفای نقش خود در فیلم می‌گوید و معتقد است که با وجود آن که قبلا روزنامه نگار بوده، اما دغدغه اصلی اش سینما است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: نقش‌هایی که بازی کردم اصلا شبیه دوران روزنامه‌نگاری خودم نبودند، سعی کردم متفاوت باشم. البته برای ارزیابی نظرات باید مقداری بگذرد تا بتوانتم دیدگاه مخاطبان فیلم را هم ارزیابی کنم، تازه روز سوم جشنواره قرار داریم.

مختاری بیان کرد: مهمترین چیزی که برای خودم در قالب شخصیت داستانی که بازی کردم نگاه انسانی به جهان و وقایع آن بود. فارغ از شغلی که شخصیت داستان دارد که همزمان با غم و مصیبتی که دچار شده به مرور دغدغه انسانی به آن غم غلبه کرد، این درس اخلاقی برای خودم هم بسیار مهم بود.

دغدغه اصلی من سینما است

مختاری گفت: حلقه مفقوده جهان و هنر زندگی ما این است که بتوانیم در زمانی که دچار مصیبت می شویم دقیقا در بزنگاه‌های زندگی به اخلاق و انسانیت پایبند باشیم. این فیلم به من یاد داد که اگر خودم در شرایطی بودم که آسیب یا مصیبت دیدم به اخلاق متعهد باشم و تحت تاثیر غم و درد، روی همه چیز چشمانم را نبندم و با جهان‌بینی درست و موشکافانه در لحظات سخت تصمیمات انسانی‌تر بگیرم.

بازیگر فیلم پرونده باز است خاطرنشان کرد: اگر چه در سن کم تجربه روزنامه‌نگاری داشتم، اما دغدغه اصلی من سینما بود. نه به خاطر حالا حواشی جذاب آن به خاطر رسالت و و تاثیرگذاری آن به این حوزه علاقه دارم. وقتی در روزنامه هم بودم این فرهنگی و تاثیرگذاری و آموزش برای من مهم بود. سینما جایگاهی است که انسان‌ها می‌توانند تاثیرگذارتر دغدغه ها را مطرح کنند، فرهنگ‌سازی کنند و آموزش بدهند.

مختاری گفت:‌ خود حرفه بازیگری و صنعت سینما برای من جذاب است، الگوی خاصی در سینما ندارم سعی می‌کنم از خودم دور نشوم، انتخاب الگو باعث از دور شدن از خودم می‌شود. امیدوارم توانسته باشیم پیام انسانی به جامعه رسانده باشیم تا کارکرد خود را داشته باشد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.