تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

امام جمعه ایلام: پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه دین را در دنیا احیا کرد

امام جمعه ایلام: پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه دین را در دنیا احیا کرد
ایلام -نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه بزرگی بود که رخ داد، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) ‌جایگاه دین را در سراسر دنیا احیا کرد .

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در سیزدهمین دوره ضیافت اندیشه ویژه استادان (جریان شناسی سیاسی انقلاب اسلامی) در دانشگاه ایلام اظهار داشت: نظام حاکم بر دنیا قبل از پیروزی انقلاب ۲ قطبی بود و نظام سوسیالیستی و در راس آن اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای وابسته به آن و بلوک غرب با نظام سرمایه داری در راس کار بودند، این گروه ها اعتقادی به خدا نداشته و بیان می کردند که دین افیون توده هاست.

وی افزود: در آن شرایط هیچ نظریه پردازی در دنیا وجود نداشت که احتمال دهد انقلابی با نام دین در نقطه ای از دنیا اتفاق بیفتد، کاری که امام خمینی(ره) انجام داد این بود که انقلابی را به نام دین شکل داد و این مهم به عنوان محور اصلی خبرها با شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: امام راحل با تفکر ناب و خاص خود تلاش کرد انسان ها به آنجایی برگردند که انبیا الهی بودند و حاکمیت الهی در این سرزمین ایجاد شود، این همان مسئله ای بود که منافع آمریکایی ها را به خطر انداخت و تهدیدی کشورهای وابسته به کمونیست بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: در واقع آنچه به نام اسلام و انقلاب در کشور ما اتفاق افتاد جزو آمال بسیاری از پیامبران الهی بود، این فرازی بود در تاریخ ادیان الهی که یک غیر معصوم بیاید و کاری کند که حتی ائمه معصومین نتوانستند آنرا انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دلیل ظهور انقلاب در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نمایان است، در گذشته هیچ گونه استقلالی نداشتیم، ولی در زمان حاضر ملت ایران هستند خود تصمیم گیرنده نهایی هستند، در واقع نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور توزیع عدالت کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: دوران رضاشاه و بعد از آن پسرش محمدرضا شاه پهلوی، سفیر انگلیس و آمریکا در ایران جایگاهی بالاتر از پادشاه داشتند به این معنی که حرف آنان مهمتر از حرف پادشاه شمرده می‌شد، سفیر انگلیس در تهران به طور غیر مستیم به رضاشاه گفت که ایران را ترک‌ کند و متاسفانه کوچکترین مقاومتی در این خصوص نکرد و با ذلت و خواری کشور را رها و جانش را هم در خارج از کشور دست داد.

وی با بیان اینکه تمام شئونات کشور پیش از انقلاب در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود، ولی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به آن سلطه پایان داد، تاکید کرد: زمان روزی کار آمدن رضاشاه یک نفر ایرانی در انتصاب وی دخالت نداشت و این اوج حقارت برای کشور ما تلقی می شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: آمریکایی ها مردم ایران را آدم‌حساب نمی کردند، مجلس شورای ملی آن زمان با همین‌ نگاه قانونی به عنوان مصونیت آمریکایی ها مصوب کردند که آنها هرکاری را در ایران انجام دادند هیچ مقامی حق ندارد عکس العملی انجام دهند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با تفکر انقلابی خاص خود ما را از چنگال آمریکایی ها و استعمار آزاد کرد و با شعار ما نباید زیر سلطه دیگران باشیم در دفاع از عزت مردم اقدامات انقلابی خود را آغاز کرد تا دست یغماگران و سلطه جویان شرق و غرب را از کشور قطع و کشور را به استقلال برساند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: آن زمان آنچنان فضای خفقانی حاکم شد کسی جرات نمی کرد اسم امام (ره) را بیاورد کوچکترین اعتراض و مخالفت در حد آوردن اسم امام(ره) و حتی کوچکترین ابراز آزادی اندیشه تحت بدترین شکنجه های سازمان ساواک قرار می گرفت، مشیت الهی این بود که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد، خدا این افتخار را به ملت ایران داد تا برای آزادی خود قیام کنند و بیگانگان را از کشور بیرون کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: امام راحل فرموند: انقلاب دوم مهمتر از انقلاب اول است، اوایل انقلاب توطئه های دشمنان آغاز شد سفارت آمریکا در تهران مرکز هدایت ضد انقلاب بود که آنجا را به کانون فتنه در کشور تبدیل کرده بودند، تسخیر لانه جاسوسی با برملا کردن چهره عناصر وابسته و جاسوس و ناکام کردن نقشه های شوم آنان، بزرگترین نقش را در بقا و استمرار انقلاب اسلامی ایفا کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه انقلاب اسلامی جایگاه دین را در دنیا زنده کرد، گفت: امروزه در بسیاری از کشورها از انقلاب اسلامی یارگیری می کنند، همگان وظیفه دارند اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران را که با سختی‌های فراوان به‌دست آمده برای نسل‌های بعد تبیین کنند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با اقتدار در سراسر جهان در حال نورافشانی است و قدرت خود را در تمامی عرصه ها ارائه می دهد، بیان کرد: پیشرفت های علمی، پژوهشی ایران اسلامی در بسیاری از حوزه ها در دنیا چشمگیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: انقلاب اسلامی بر ارزش‌های خود ایستاده و از حمایت‌ مردم برخوردار است، به همین دلیل دشمنان به شدت تلاش می‌کنند تا مردم را ناامید کنند اما با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، بصیرت مردم مانع از موفقیت توطئه های دشمن شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.