تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

کلنگ زنی بهسازی پنج راه روستایی در مورموری آبدانان

کلنگ زنی بهسازی پنج راه روستایی در مورموری آبدانان
ایلام - همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کلنگ عملیات بهسازی و آسفالت پنج روستای بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان به زمین زده شد.

فرماندار آبدانان روز سه شنبه در این مراسم گفت: به میمنت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران ۱۴ طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در بخش کلات مورموری به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

یدالله حاتمی افزود: برای احداث و راه اندازی این تعداد طرح شامل بهسازی محیط روستا ، فضاهای آموزشی ، گازرسانی به اماکن روستایی، اصلاح ، زیرسازی و آسفالت روستاهای دورافتاده و عمران شهری ۲۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و محرومین زدایی هزینه شده و زمینه اشتغال ۸۰ نفر نیز در این منطقه مهیا شده است.

وی از افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی در دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: با بهره برداری از این مرکز شامل کلاس های درس ، آزمایشگاه های فنی ، سالن اجتماعات ، فضاهای سبز و اداری مشکل فضاهای آموزشی در مورموری مرتفع می شود.

فرماندار آبدانان از کشف پنج ماده معدنی در بخش کلات مورموری خبر داد و گفت: اراده دولت بر این است به منظور ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از این منابع خدادادی بهره داری کند که نویدبخش تحولی بزرگ و جهشی کم نظیر در بخش مولد کلات مورموری خواهد شد.

بخش کلات مورموری با ۱۸ روستای فعال . ۱۲ هزار جمعیت و ۱۵ هزار هکتار زمین مزروعی در ۵۵ کیلومتری جنوب شرق آبدانان قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.