تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

۴۰ درصد ظرفیت بخش کشاورزی ایلام فعال شده است

۴۰ درصد ظرفیت بخش کشاورزی ایلام فعال شده است
ایلام - رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی استان وجود دارد، گفت: تنها ۴۰ درصد از ظرفیت و پتناسیل کشاورزی استان با یک میلیون تن تولید محصول بالفعل شده است که در صورت افزایش ظرفیت ها امکان تولید تا ۲ میلیون تن وجود دارد.

آذرنوش عموزاده روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم تعاون روستایی استان ایلام با بیان اینکه توسعه همه جانبه و متوازن جامعه از توسعه کشاورزی شروع می شود، گفت: سرمایه های مالی و اعتباری در حوزه کشاورزی با توجه به قابلیت این بخش محسوس است.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری مناسبی با ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی در استان انجام نگرفته است و میزان پرداخت اعتبارات، تسهیلات و سرمایه گذاری ها در مقایسه با تعداد بهره برداران فعال کم و نامتوازن است.

عموزاده ادامه داد: سال جاری میزان سطح زیرکشت قراردادی استان ۵۴ تا ۵۵ هزار هکتار، جهش تولید ۷۳ هزار هکتار، مکان یابی گلخانه ها ۴۰۰ هکتار و کسب رتبه ۶ کشوری در صدور اسناد زراعی بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: وجود طرح های نیمه تمام یک معضل در بخش کشاورزی است که به همین منظور تکمیل ۱۸ ایستگاه پمپاژ نیمه تمام به طور جدی در دستور کار است و در دهه فجر امسال تعدادی از این ایستگاه ها تکمیل و به مدار خدمات رسانی و تامین آب اراضی کشاورزی وارد شد.

وی ادامه داد: تشکل ها و تعاونی های تعاون روستایی از نظر تشکیلات و اساسنامه منسجم و دارای ظرفیت های گسترده ای هستند که با همکاری این تشکل های مردمی برای اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی و اعضای تشکل ها و تعاونی های کشاورزی برگزار و حمیدرضا شکری جایگزین محمدناصرناصری شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.