تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۱۶

استاندار:

امتیاز تیم فوتبال در لیگ دسته دوم و لیگ یک نوجوانان به ایلام اختصاص یابد

امتیاز تیم فوتبال در لیگ دسته دوم و لیگ یک نوجوانان به ایلام اختصاص یابد
ایلام - استاندار ایلام از فدراسیون فوتبال خواست امتیاز تیم فوتبال در لیگ دسته دوم و لیگ یک نوجوانان را به این استان اختصاص دهد.

حسن بهرام نیا شامگاه شنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که نمایندگان مردم حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، اظهار داشت: امروز و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم با همه ظرفیت به میدان آمدند و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام تجدید میثاق و لبخند دشمنان قسم خورده را به یأس و ناامیدی تبدیل کردند.

وی افزود: شأن و منزلت مردم بسیار بالاست و امروز علیرغم مشکلات امت ولایتمدار و دوستدار نظام مقدس جمهوری اسلامی این چنین به صحنه آمدند و در تاریخ این صحنه ضبط و ثبت شد، لذا با کمال فروتنی در برابر این مردم عزیز سر تعظیم فرود می‌آوریم.

استاندار ایلام افزود: همچنین مردم سایر استان‌ها و شهرهای سراسر کشور نیز حماسه آفریدند و همانطور که در ایام هشت سال دفاع مقدس لحظه‌ای سنگر را خالی نکردند، امروز نیز با همان روحیه در صحنه حضور یافتند که حادثه زمین فوتبال شهدای چوار از مصادیق آن است و جهان ورزشی از این حادثه، غم‌بار شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه در استان به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای والامقام حادثه زمین فوتبال چوار گفت: استان ایلام دارای ویژگی ها و صفات برجسته‌ای همچون مقاومت، سلحشوری و دینداری است و علاوه بر این همجواری با سه استان کشور عراق و تردد میلیون‌ها زائر در ایام اربعین و در طی سال و همچنین مراودات اقتصادی با این استان ها و برپایی نمایشگاه های صنعتی و کشاورزی و فرهنگی در کشور عراق بر دیگر مزیت‌های این استان افزوده است‌.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: استان ایلام از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که کمتر به آنها توجه شده است که یکی از این ظرفیت ها، ورزش است، امروز اهمیت ورزش به قدری است که به عنوان یک صنعت تاثیرگذار در جامعه کنونی مطرح است.

بهرام نیا گفت: از ظرفیت‌های استان نیز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی برای تقویت بخش ورزش به خصوص در حوزه فوتبال استفاده خواهیم کرد.

وی یکی از مطالبات مهم استان را اختصاص امتیاز لیگ دو فوتبال به استان ایلام و لیگ یک به نوجوانان عنوان کرد و افزود: امیدواریم در قالب این سفر این مطالبه مهم مورد توجه قرار گیرد و در استان نیز حمایت های لازم نیز صورت خواهد گرفت، بر همین مبنا نیاز است که به استان نگاه ویژه‌ای بشود و امیدواریم شاهد رونق صنعت ورزش استان ایلام باشیم.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم بعثی عراق ۲۳ بهمن ماه سال ۶۵ در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب ۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال برای شرکت در آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ به استان ایلام سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.