تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

۹۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب چوار سرمایه گذاری شد

۹۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب چوار سرمایه گذاری شد
ایلام - فرماندار چوار گفت: امسال ۹۰۰ میلیارد ریال از مجموع یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال مصوب حوزه آبرسانی این شهرستان و روستاهای تابعه هزینه شده است.

 

ابراهیم یعقوبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک هزار و ۴۵۰ متر مکعب مخزن آب در برخی روستاهای این شهرستان احداث شده و ۴۹ هزار و ۸۰۰ متر شبکه آبرسانی نیز نوسازی شده است.

وی افزود: اجرای فاز یک آبرسانی به مسیر چوار تا مخزن امامزاده بختیار به طول ۱۷ کیلومتر ، اجرای خط انتقال به روستای گله جار به طول سه کیلومتر و شروع بکار تاسیسات چاه‌های تنگ‌حمام در دست اقدام است ، از مجموع ۵۴ روستای شهرستان، هم‌اکنون آبرسانی به ۲۷ روستا بصورت سیار انجام می‌شود و آبرسانی پایدار و ثابت برای این روستاها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار چوار با اشاره به نوپا بودن شهرستان و ضرورت رفع یا کاهش مشکلات دیرینه بخش بهداشت و درمان یادآور شد: امسال ۴۷ میلیارد ریال در بخش هایی چون ساخت و تجهیز خانه های بهداشت، تامین تجهیزات درمانی و آزمایشگاهی، تجهیزات آزمایشگاه های میکروبی آب و سل و رادیولوژی هزینه شده است گ.

یعقوبی تاکید کرد: طی ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۵۰ میلیارد ریال جهت توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان تخصیص یافت که این مبلغ برای آسفالت یا روکش آسفالت، تعمیر ابنیه فنی، راهسازی، خط کشی راه‌های اصلی شهرستان بطول ۴۰ کیلومتر و با اعتبار ۶ میلیارد ریال ، نصب ۴ کیلومتر نیوجرسی در راه های اصلی شهرستان چوار با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال هزینه شد.

وی در خصوص اقدامات حوزه آموزش و پرورش هم گفت: ۳۵ میلیارد ریال جهت تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان اختصاص یافت که احداث دبستان در برخی روستاهای شهرستان از جمله این اقدامات محسوب می شود.

یعقوبی در مورد اعتبارات مصوب و پروژه‌های در دست اقدام شهرستان چوار نیز توضیح داد: ۹۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۹ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال در شهرستان چوار در دست اجراست ، همچنین از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری، چهار طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال برای شهرستان چوار در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از محل متمم دوم سفر ریاست جمهوری نیز ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافت و در مجموع سفر رییس جمهور به استان، اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی و اعتبارات اربعین، اعتباری بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال برای شهرستان چوار در نظر گرفته است.

به گفته فرماندار چوار برای اولین بار در استان یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال ارزش افزوده اخذ شده که ۲۴ میلیارد ریال آن به شهرداری و دهیاری‌های شهرستان چوار اختصاص یافت ، همچنین از محل اعتبارات اربعین یک پروژه با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال برای شهرستان چوار مصوب شد.

یعقوبی یادآور شد: اخذ مجوز ماده ۲۳ طرح فاضلاب شهری چوار با اعتبار ۹۲۰ میلیارد ریال، اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در بخش صنعت، اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل مسجد جامع شهر چوار، اخذ مجوز ایجاد بازارچه هلاله شمالی، کلنگ زنی ایجاد و اتصال شهرستان به خط ریلی، افتتاح تعداد ۲۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۷۹ میلیارد ریال و کلنگ زنی یک پروژه عمرانی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، بهره برداری از ۲ پروژه اقتصادی با اعتبار ۳۵۳ میلیارد ریال از دیگر اقدامات خدماتی و زیربنایی در شهرستان چوار است.

یعقوبی تاکید کرد: هرچند چوار به عنوان صنعتی‌ترین شهرستان غرب کشور با وجود ذخایر عظیم نفتی و گازی و ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، واحد بهره برداری نفت و گاز تنگ بیجار، مرز هلاله شمالی، بزرگترین شهرک صنعتی استان و قرار گرفتن در مسیر راه ریلی، دارای ظرفیت‌های بسیار عظیمی جهت توسعه متوازن است، اما طی سالیان اخیر به علت قرار گرفتن در مسیر توسعه نامتوازن، تا حدود زیادی از مسیر توسعه پایدار و متوازن دور شد.

وی افزود: اما با این وجود از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات بسیار مناسبی در تمامی حوزه‌ها برای توسعه و رشد شهرستان صورت گرفته است که نوید روزهای درخشان برای شهرستان نوپای چوار می‌دهد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.