تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

جانشین دادستان استان در جلسه استانداردسازی تجهیزات بازی در ایلام:

“مسأله کرونا نباید بهانه ای برای گریز از قانون باشد”

“مسأله کرونا نباید بهانه ای برای گریز از قانون باشد”
نگاه اقتصاد

 

جلسه نشست بررسی استانداردسازی تجهیزات بازی و مصالح ساختمانی با حضور امیری مقدم جانشین دادستان استان، مدیرکل استاندارد، نمایندگان صمت، شهرداری، نظام مهندسی ساختمان، راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری ایلام در محل سالن جلسات دفتر دادستانی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، در این جلسه همتی مدیر کل استاندارد ایلام گزارشی از وضعیت استاندارد سازی تجهیزات بازی مستقر در زمین های بازی تحت مسئولیت شهرداری ها و همچنین وضعیت استاندارد سازی تجهیزات بازی در شهربازی ها ارائه داد.

مهناز همتی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون شهرداری ها موفق به اخذ مجوز بهره برداری استاندارد برای هیچکدام از تجهیزات بازی مستقر در زمینهای بازی خود نشده اند افزود: مطابق آخرین بازرسی انجام شده از زمین های بازی استان تعداد ۲۳۳ تجهیز بازی در این زمین ها مستقر هستند و تعداد زیادی از آنها از نظر ایمنی و کاربری خطرناک هستند و لازم است این تجهیزات جمع آوری شود ولی متأسفانه علی رقم اعلام مکرر این موضوع به شهرداری ها اما تا کنون اقدامی انجام نگردیده است و اخیرا استفاده از یکی از این تجهیزات منجر به رخ داد حادثه برای یک کودک در ایلام گردیده است.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: پیرو مکاتبات استاندارد با دادستانی ها لازم است دادستانی ها پای کار آمده و با تمامی شهرداری ها برخورد قانونی نمایند و همچنین شهرداری ها تنها با شهر بازی هایی قرداد اجاره مکان منعقد نمایند که توانسته اند مجوز بهره برداری را دریافت نموده باشند.

در ادامه این جلسه دادستانی با اشاره به اینکه شهرداری ها باید نسبت به استاندارد سازی تجهیزات بازی موجود در زمین های بازی اقدام نمایند و مساله کرونا نمی تواند بهانه ای برای گریز از قانون باشد، اظهار داشت: شهرداری ها موظف و مکلف هستند نسبت به اجرا ی مصوبات این جلسه اقدام نمایند.

در ادامه این جلسه مدیرکل استاندارد با اشاره به استانداردسازی مصالح ساختمانی بیان داشت: با توجه به این که در استان دو واحد تولید کننده خرپای فلزی تیرچه دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند، متاسفانه هیچ واحد تولید کننده تیرچه بتنی موفق به اخذ پروانه استاندارد نشده است و در برابر استاندارد سازی این محصول مقاومت می کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: این اداره کل پس از اخطار به واحدهای تولیدی که موفق به استاندارد سازی نشوند آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.