تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

اعلام آمادگی دانشگاه‌ ایلام برای پذیرش دانشجویان عراقی

اعلام آمادگی دانشگاه‌ ایلام برای پذیرش دانشجویان عراقی
ایلام - رییس دانشگاه ایلام از آمادگی کامل این دانشگاه با کادری مجرب و امتیازاتی خاص برای پذیرش دانشجویان عراقی خبر داد.

 

طاهر علی‌محمدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات عراقی، پیرامون راهبردهای آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام اظهار داشت: ۲ ملت ایران اسلامی و کشور دوست و برادر عراق به گونه‌ای به هم نزدیک هستند که هر دو کشور یک ملت محسوب می‌شوند و این تنها به دلیل مناسبات گسترده‌ای است که در طول تاریخ با یکدیگر داشته‌اند که تجلی این حس برادری را می‌توان به وضوح در محور مقاومت مشاهده کرد.

وی افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند پیشقراولان وحدت و یکپارچگی باشند، احساس مسوولیتی که ما نسبت به جوانان ایرانی داریم همین حس را نسبت به جوانان عراقی هم داریم.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: تمرکز کشورهای استعمارگر و در راس آنها امریکا این است که جوانان دیگر کشورها را در کشور خود جذب و صرف نظر از مباحث علمی روی آنان جهت اهداف خود کار کنند.

علی‌محمدی بیان کرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام ما به شکلی ظرفیت سازی کرده است که بتوانیم ظرفیت‌های داخل را شکوفا کنیم و آموزش‌هایی هم برای سایر کشورها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی ما در مقطع کاردانی هم دانشجو در کشورهای خارجی داشتیم اما بعد از پیروزی انقلاب و در این مدت از عمر انقلاب الان بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور در حال تحصیل هستند.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه آموزش جوانان کشور دوست و همسایه عراق برای ما اهمیت خاصی دارد، افزود: در استان ایلام بیش از ۳۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هشت هزار دانشجو در دانشگاه ایلام تحصیل می‌کنند.

علی‌محمدی گفت: دانشگاه ایلام ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ای برای پرورش دانشجویان سایر ملل دارد، این دانشگاه در تمامی بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مجهز است، اساتید خبره‌ای در این دانشگاه خدمت می‌کنند که جزو دانشمندان یک و ۲ درصد جهان محسوب می‌شوند.

تحصیل ۷۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دانشگاه ایلام دارد از سال ۹۴ اقدام به جذب دانشجویان غیرایرانی کرد که اکثرا از کشور عراق هستند، تا کنون ۷۰۰ دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری از کشور عراق در دانشگاه ایلام تحصیل کرده و حدود ۴۰۰ دانشجوی دیگر نیز مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه ایلام افزود: در دولت قبل کشور عراق، به دلایلی بسیاری از دانشگاه‌های ما از ارایه آموزش به دانشجویان عراقی محروم شدند که امیدواریم با توجه به تغییرات مثبت و رویکرد خوب وزارت علوم این رویه عوض شود تا ما در خدمت دانشجویان عراقی باشیم.

علی‌محمدی تاکید کرد: انتظار ما این است تا این راه باز شده و باتوجه به وجود مرز طولانی مشترک استان ایلام با کشور عراق و امکان تردد آسان دانشجویان عراقی به ایلام این رویه از سر گرفته شود.

وی به امتیازات خاص دانشگاه ایلام برای دانشجویان عراقی اشاره کرد و گفت: وجود برادران عراقی ساکن در ایلام بخاطر این موضوع که دانشجویان احساس غربت نکنند، شهریه کم، وجود خوابگاه‌های متاهلی و مجردی، برگزاری اردوهای زیارتی، تفریحی و ارایه آموزش زبان فارسی برای تسلط بیشتر و وجود کادر مجرب آموزشی از جمله امتیازات دانشگاه ایلام است.

دانشجویان عراقی تمایل به تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند

خالد هاشم حنون السرای، رئیس هیات عراقی نیز در این نشست، گفت: از اینکه دانشجویان عراقی در کشور ایران آموزش می‌بینند بسیار خوشحال هستیم و ما مردم عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم و امروز به ادامه تحصیل جوانان عراقی در ایران افتخار می‌کنیم.
وی گفت: تمام تلاش خود رابه کار خواهیم گرفت تا دانشگاه‌های بیشتری در لیست وزارت علوم عراق قرار گیرد تا دانشجویان ما نیز فرصت را برای تحصیل در ایران بیشتر پیدا کنند.
رئیس هیئت عراقی مهم‌ترین مشکلات دانشجویان عراقی در ایران را اقامت و فرایند صدور مدرک عنوان کرد و گفت: حل این دو مسئله برای دانشجویان عراقی بسیار مهم است.
خالد هاشم حنون السرای ادامه داد: من حامل پیام خانواده شهدای حشد الشعبی و شهدای مقاومت هستم که مایلند در دانشگاه‌های ایران تحصیل کنند و می‌خواهم که این فرصت برای آنان فراهم شود.
وی تاکید کرد: ما هم برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین آماده هستیم و در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر هستیم و باید بتوانیم که یک نسل امام زمانی(عج) را پرورش دهیم که این موضوع برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.