تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

خطیب جمعه ایلام:

توطئه دشمنان برای التهاب بازار ارز با همدلی مردم و مسئولان خنثی می شود

توطئه دشمنان برای التهاب بازار ارز با همدلی مردم و مسئولان خنثی می شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن امروز برای ایجاد التهاب در بازار ارز متمرکز شده که باهمت مردم و مسئولان این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام به افزایش قیمت دلار و پیآمد آن بالارفتن قیمت کالاها پرداخت و اظهار داشت: ریاست جمهوری در محضر رهبر معظم انقلاب قول دادند این وضعیت کنترل خواهد شد ، به گفته های ایشان به عنوان شخصیتی صادق اطمینان داریم و امیدواریم راهکارهای برون رفت از این شرایط را هرچه زودتر در سطح بازار شاهد باشیم.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای حذف دلار در معاملات با کشورهای خارجی بویژه همسایگان تاکید کرد: این موضوع با استقبال برخی از کشورها نیز مواجه شده است ، ولی برخی که منافع آنها در سیطره دلار بر بازارهاست، در این مسیر کارشکنی می کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به انعقاد ۱۹ قرارداد به ارزش ۵۰ میلیارد دلار با کشور چین گفت: تحقق کامل این مناسبات می تواند در گره‌گشایی از بسیاری از مشکلات تعیین کننده باشد.

وی به افتتاح مرکز مبادله ارز در کشور اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم اهداف مورد نظر از راه‌اندازی این مرکز برای کنترل بازار ارز و طلا محقق شود.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: دشمن احساس می کند از خاکریز ارز می تواند به ایران اسلامی ضربه وارد کند که با همت مسوولان و همراهی مردم این موضوع نیز بی اثر خواهد شد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار افزود: جنگ اقتصادی اخیر با هدف مایوس کردن مردم طراحی شده ولی ملت ایران نشان داده در دفاع از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم است و این توطئه نیز شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به توفیقات ایران اسلامی در عرصه‌های نظامی گفت: اگر این روحیه و همت در مسایل اقتصادی نیز وجود داشته باشد ، کشورمان در این زمینه نیز از قدرت های جهانی خواهد شد.

امام جمعه ایلام به هجمه تبلیغاتی دشمنان در پی صدور حکم اعدام یکی از عناصر تروریستی که دست وی به خون تعدادی از هم وطنانمان آلوده است، اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با این عناصر قاطع و مستحکم است.

وی با اشاره به سوم شعبان میلاد اباعبدالله الحسین علیه السلام و نامگذاری این روز بنام روز پاسدار تاکید کرد: پاسداران به تاسی از سرور و سالار شهیدان امروز اصلی ترین دژ مستحکم نظام در برابر توطئه های دنیای استکبار هستند و بخوبی از دستاوردهای انقلاب حفاظت و حراست می کنند.

امام جمعه ایلام گفت: کشورهای غربی تلاش زیادی کردند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه های تروریستی قرار دهند، ولی دریافتند این اقدام تبعات بسیار سنگینی برای آنها خواهد داشت و از این موضوع عقب نشینی کردند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار همچنین با اشاره به روز تربیت اسلامی یادآور شد: آموزش و پرورش نظامی بسیار تأثیرگذار در تعالی و موفقیت کشور در عرصه‌های گوناگون است و با تربیت نسلی کوشا و فعال از آینده ایران اسلامی را در زمینه های مختلف علمی بیمه کند.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: بدون شک هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم، آثار و نتایج آنرا در آینده خواهیم دید و پیشرفت و یا پسرفت کشور از ابتدایی ترین اصول آموزشی ناشی می شود.

کریمی تبار بر لزوم حمایت ویژه از فرهنگیان بویژه معلمان از. نظر اقتصادی تاکید کرد و گفت: معلمان باید کمترین دغدغه معیشتی را داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.