تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال، با هدف توسعه فضای سبز + گزارش تصویری

اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال، با هدف توسعه فضای سبز  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در آیین طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال از تولید ۱۸ میلیون اصل نهال در نهالستان های استان خبر داد و گفت: از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و امسال نیز با شعار درخت برای زندگی نامگذاری شده است.

ایشان با بیان این که در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال، با هدف توسعه فضای سبز استان، تولید نهالستان های سردسیری و گرمسیری استان افزایش یافته، خاطرنشان کرد: در هفته درخت کاری در کشورمان همراه با رویش و زایش طبیعت بر اساس تعهدات بین المللی، برای حفاظت محیط زیست و با تهیه برنامه ی ارائه داده شده به هیئت دولت به استقبال این هفته سبز می رویم.

 

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به این که نهال های تولید شده با رویشگاه های جنگلی و جغرافیای هر منطقه سازگار هستند، یادآور شد: این نهال ها توسط انجمن های مردم نهاد کاشته می شوند و مورد‌حفاظت قرار می گیرند.

سردار قدرت اله کریمیان؛ جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام هم در این آیین گفت: بر اثر خشکسالی، ریزگرد و تخریب رویشگاه ها، اراضی جنگلی و عرصه های طبیعی استان در سال های اخیر آسیب های جدی به طبیعت استان وارد شد و این آسیب ها باید از سوی مسئولان و مردم طبیعت دوست جبران و احیا شود.

 

کریمیان افزود با بیان این که طبیعت متعلق به نسل های آینده است، تصریح‌ کرد: باید به گونه ای با طبیعت رفتار کنیم که آیندگان و نسل های آینده ما را تحسین کنند و برای آنها الگو باشیم.

 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خاطرنشان‌کرد: گروه های بسیج برای کاشت نهال و افزایش سرانه فضای سبز طبیعی و شهری آمادگی دارند تا در این راستا با ارگان های مرتبط چون منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کنند.

 

در طی این آیین که با حضور جمعی از مسئولین، اصحاب رسانه و مردم طبیعت دوست در پارک جنگلی چغاسبز ایلام برگزار شد، عده ای از فعالان طبیعت مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.