تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱

مسجد جمکران تجلی‌گاه عشق و شعور به امام زمان(عج)

مسجد جمکران تجلی‌گاه عشق و شعور به امام زمان(عج)
قم – آیین گرامیداشت و جشن نیمه شعبان امسال در مسجد مقدس جمکران قم با جلوه‌هایی از عشق و شعور به امام زمان(عج) همراه بود.
جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از عصر امروز سه‌شنبه آغاز شد.
به گفته مسوولان امر نزدیک به سه میلیون نفر از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شیفتگان حضرت ولی عصر(عج) امشب در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرده‌اند.
مسیر پیاده بلوار پیامبر اعظم قم که حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به مسجد مقدس جمکران متصل می‌کند ده ها موکب فرهنگی و پذیرایی را به خود می‌بیند و زائران با شور و شعف خاصی به سمت مسجد رهنمون می‌شوند.
حضور اقوام مختلف کشورمان که از روزهای گذشته برای شرکت در جشن نیمه شعبان در قم حضور یافته اند جلوه خاصی به مراسم داده است و محوریت برنامه ها در صحن بزرگ مهدوی مسجد مقدسجمکران است.
خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با زائران جمکران نزد آنان رفته و مردم از شور و ارادت خود به حضرت صاحب الزمان گفتند.
مجید مومنی که از گرگان به قم آمده است گفت: روز گذشته همراه با خانواده خود راهی قم شدیم تا به سنت هر سال خود در مسجد جمکران حضور داشته باشیم و ارادت خود را به ساحت امام زمان(عج) نشان دهیم.
وی گفت: امشب در جمکران صحنه‌های بی‌نظیری را از سوی مردم شاهد هستیم و هر فرد با هر ظاهر و باطنی که دارد مشغول ابراز دلدادگی خود به حضرت حجت است.
وی امکانات تدارک دیده شده در مسجد مقدس جمکران برای زائران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نظم خوبی را در جای جای مسجد شاهد هستیم و برنامه‌های جشن با نظم خوبی اجرا می شود.
مومنی یادآور شد: شیفتگان حضرت امام زمان (عج) با وجود همه مشکلاتی که ممکن است امروز در کشور وجود داشته باشد به هر طریق ممکن خود را به جشن عبادی و پر شور نیمه شعبان می رسانند تا نشان دهند ملتی منتظر ظهور و دلداده اهل بیت(ع) هستند.
یکی از موکب داران مسیر بلوار پیامبر اعظم غرفه آرایشگری به راه انداخته و می‌گوید خواسته است به مانند اربعین حسینی مسیر به سمت مسجد مقدس جمکران در خدمت زائران باشم.
حسن محمدی افزود: در غرفه خود با توان و تخصصی که در حد خود دارم به زائران نیمه شعبان خدمت کنم.
زائری از کشور پاکستان که با لباس محلی خود در مسجد جمکران حضور یافته است نیز می گوید: عشق به امام زمان(عج) جهانی است و مرز نمی شناسد و امسال برای دومین مرتبه توفیق یافته ام در جشن نیمه شعبان در جمکران حضور یابم.
انور شریف افزود: نهضت بیداری اسلامی و آموزه های انتظار در خارج از مرز های ایران نیز شیعیان دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و با اشک هایی که در چشمان مان حلقه زده است و با دست های بلند شده به سوی آسمان فرج حضرت حجت را از خداوند متعال درخواست می کنیم.
این زائر خارجی می گوید: با توجه به شیوع کرونا طی دو سال اخیر نتوانسته بودیم در جشن نیمه شعبان حضور یابیم اما امسال شاهد حضور خیلی عظیم شیعیان از اقصی نقاط جهان در مسجد جمکران هستیم.
پیرمرد عصا بدست مازندرانی نیز گفت: عشق به امام زمان(عج) سن و سال و جنسیت نمی شناسد و سال هاست برای ابراز ارادت به حضرت مهدی(عج) از ساری به قم و مسجد مقدس جمکران می‌آیم.
محمد فتحی افزود: مسجد جمکران جایگاه والایی در بین مردم ایران دارد و جایگاهی برای نشان دادن رزمایش بزرگ مهدوی منتظر ظهور است.
وی ابراز داشت: امسال بار دیگر شاهد شور دلدادگی به امام زمان(عج) در بین زائران جمکران در نیمه شعبان بودیم و خوشبختانه بسیج همه امکانات برای پذیرایی از زائران در داخل و خارج از مسجد مقدس جمکران را شاهد بودیم.
فاطمه ابویی که از تهران خود را مسجد مقدس جمکران رسانده است نیز گفت: شور و شکوه دلدادگی به امام زمان(عج) را امشب در جمکران شاهدیم و سیل جمعیت آن قدر زیاد است که جمعیت زیادی در بیرون از مسجد هنوز در تکاپو برای ورود به جمکران هستند.
وی گفت: این شور و شکوه نشان می‌دهد مردم با وجود همه مشکلاتی که ممکن است در کشور وجود داشته باشند نهضت انتظار ظهور فرج را زنده نگاه می دارند و با وجود همه مشقت ها خود را در نیمه شعبان به جمکران می رسانند.
مهدی موعود روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
کنیه‌های آن حضرت عبارتند از ابوالقاسم، هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از ۳۰۰ لقب از جمله مهدی، منصور، قائم، حجت‏ الله، صاحب‏‌الامر، خلف صالح، بقیه الله، منتقم، موعود، خاتم ‌‏الاوصیا، داعی، باسط، ثائر، صاحب‌‏الزمان، خلیفه الرّحمان، برهان، سید و منتظر است.
یگانه منجی عالم بشریت به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.