تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

ایلات و عشایر همچنان با اقتدار در برابر دشمنان نظام و انقلاب ایستاده اند

ایلات و عشایر همچنان با اقتدار در برابر دشمنان نظام و انقلاب ایستاده اند
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم و به رشادت‌های آنها افتخار کنیم، گفت: ایلات و عشایر همچنان با اقتدار در برابر دشمنان نظام و انقلاب ایستاده اند.

 

به گزارش ایرنا، سردار جمال شاکرمی، روز جمعه در یادواره شهدای ایل قجر و فاتحان کانی سخت مهران، اظهار کرد: در همان روزهای اول جنگ، مردم ایل قجر همه جوانان را پای کار آوردند، بزرگان ایل قجر سازمان ایل را به دست‌ گرفته و در ارتفاعات کانی سخت در مقابل دشمنان ایستادند و ۱۹ شهید تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه پیکر دو شهید از شهدای ایل قجر تفحص نشده و تلاش ها برای تفحص این دو شهید همچنان ادامه دارد، گفت: وقتی فداکاری های ایل قجر و سایر ایلات را می‌بینیم، باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم و به رشادت‌های آنها افتخار کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یک جنگ نیابتی را بر ما تحمیل کردند، برنامه ریزی علیه ما انجام داده و انواع جنایت ها و فتنه را علیه ما به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که آمریکایی‌ها پر از خباثت هستند و آثار جنایت آن ها در نقاط مختلف دنیا دیده می‌شود، افزود: مردم ایلام و ایلات در مقابل دشمن ایستادند و همچنان ایستاده‌اند. بنابراین امروز باید هدف اصلی خدمت‌رسانی مسئولان، مردم باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره، گفت: کانی سخت دیده بان سختی های خوف و خطر در دوران دفاع مقدس است.

علی اکبر بسطامی با اشاره به اینکه جوانان غیرتمند ایل قجر، خطرها کردند، خاطره ها آفریدند و حماسه ساز شدند، افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن را هم از روبرو و هم از طرفین داشتیم؛ به همین دلیل بچه های ایل هم آفند بودند و هم پدافند و از افتخارات جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن مناسب با شان مردم باید رعایت شود و توسعه به مناطق محروم هم برسد، ابراز کرد: اگر روزی، مثقالی به جمهوری اسلامی خدشه ای وارد شود جوانان نسل آینده در مقابل دشمن خواهند ایستاد.

بسطامی با تاکید بر اینکه امروز باید راه شهدا را خط سیر خود در تمام امور قرار دهیم، خاطرنشان کرد: اگر بیرق جمهوری اسلامی در دنیا افراشته شده، قطعا مدیون خون شهدا است.

سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه دشمنان می خواهند عظمت ایران را چند پاره ببینند، گفت: پیام ما به نوادگان اسکندر که به جنگ ما آمدند این است که ایران همچنان پابرجا خواهد ماند و آن ها مقهور قدرت جمهوری اسلامی مانده و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

به گزارش ایرنا، یادواره شهدا و ایثارگران ایل قجر با حضور سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)، حسن بهرام نیا استاندار ایلام، علی اکبر بسطامی و سارا فلاحی نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم و خادمان با صفای بارگاه منور رضوی که حامل پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) بودند، در محل یادمان شهدای »کانی سخت» (کولگ) برگزار شد.

برگزاری آیین سنتی « چمر»، برپایی نمایشگاه دستاوردهای ایلات و عشایر، اجرای آیین های بومی و محلی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای ایل قجر از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.