تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

سه هزار و ۱۰۰ پرونده برای رزمندگان فاقد مدارک بالینی در ایلام تشکیل شده است

سه هزار و ۱۰۰ پرونده برای رزمندگان فاقد مدارک بالینی در ایلام تشکیل شده است
ایلام - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه سه هزار و ۱۰۰ پرونده برای رزمندگان فاقد مدارک بالینی در ایلام تشکیل شده است، گفت: به مناسبت گرامیداشت روز شهدا ۲۲ عنوان برنامه در این استان برگزار می شود.

 

جمال اسدی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت روز شهدا ۲۲ عنوان برنامه از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مهم ترین محور این برنامه دیدار و سرکشی آحاد جامعه و به ویژه مسئولان از خانواده های معزز شهدا است، یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی، یادواره های شهدا، اجرای برنامه های ورزشی، مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ابراز کرد: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی در این هفته و به طور همزمان در روز ۲۲ اسفند با حضور در جمع تعدادی از خانواده های معزز شهدا حضور پیدا کرده و از این خانواده ها سرکشی خواهند کرد.

اسدی با تاکید بر اینکه مسابقات ورزشی در سطح استان به نام روز شهدا برگزار می شود، گفت: پیاده روی عمومی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در ۲۶ اسفند ماه با حضور اقشار مختلف مردم در شهر ایلام برگزار می شود و همچنین با همکاری آموزش و پرروش و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پویش «سلام شهید» در قالب دل نوشته و مقاله با محوریت جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام در این هفته، حال و هوایی شهدایی خواهد داشت، افزود: یکی از محورهای گرامیداشت هفته شهدا برگزاری یادواره های شهدا با محوریت مردم است، برگزاری یادواره شهدا در واقع، یک نوع جهاد تبیین است، یادواره شهدا جنبه مردمی دارد و ما هم برای برگزاری با شکوه یادواره های شهدا در کنار مردم قرار می گیریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: باید تلاش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه نهادینه شود، وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اقدامات بسیاری خوبی هم در سطح استان از جمله برگزاری یادواره های شهدا برگزار شده است.

اسدی در ادامه با اشاره به تشکیل پرونده برای رزمندگان فاقد مدارک بالینی در استان، گفت: نزدیک به سه هزار و ۱۰۰ پرونده برای این عزیزان در استان تشکیل شده است که تا کنون ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در خصوص بحث ایثارگری با تشکیل کمیسیون تعیین تکلیف شده اند که در این زمینه استان ایلام یکی از استان های برتر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه این امر با همدلی و همراهی مسئولان استانی و دستگاه های مرتبط با این موضوع انجام شده است، تصریح کرد: انتظار می رود که تعیین تکلیف تعدادی از پرونده ها که باقی مانده است در سال آتی نیز مشخص شود.

وی افزود: در زمینه طرح پاداش پایان خدمت جانبازان که امسال اجرایی شده، برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح کشورپاداش پایان خدمت واریزی شده است که از این میزان ۲۱۰ نفر مربوط به استان ایلام بوده است، همچنین موضوع پاداش خانواده های جانبازان متوفی در دست اقدام بوده و برای ۲۸۷ نفر از جانبازان استان تشکیل پرونده انجام شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.