تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

گزارش «سیمای بهره‌وری ایران ۱۴۰۱» منتشر شد

گزارش «سیمای بهره‌وری ایران ۱۴۰۱» منتشر شد
تهران- سازمان ملی بهره‌وری ایران، گزارش «سیمای بهره‌وری ایران ۱۴۰۱» را منتشر کرد.

این گـزارش با ارائـه تحلیلـی دقیـق از عملکـرد بهـره‌وری کشـور در طـول برنامـه توسـعه ششـم، سعی دارد تصویـری جامـع از وضعیـت بهـره‌وری در سـطوح ملـی، بخشـی و دسـتگاهی بـرای سیاسـتگذاران و مدیـران فراهـم کند تا از ایـن رهگـذر بـه تدویـن سیاسـت‌ها و راهکارهـای مؤثـر ارتقـای بهـره‌وری در کشـور کمـک کنـد.

گزارش «سیمای بهره‌وری ایران۱۴۰۱» در ۶۰ صفحه منتشر شده و شامل ۵ فصل است؛ فصل اول به تعریف مفهوم بهره‌وری اختصاص یافته است. در فصل دوم با عنوان «چارچوب جامع پیشرفت پایدار عدالت‌محور» وضعیت شاخص‌های بهره‌وری اقتصاد ایران از جمله بهره‌وری نیروی کار، بهره‌وری کل عوامل تولید، بهره‌وری سرمایه، وضعیت اشتغال و کیفیت نیروی کار، تعمیق سرمایه، عامل رشد بهره‌وری نیروی کار، وضعیت اشتغال و کیفیت نیروی کار را تحلیل کرده است. «مقایسه بین‌المللی» عنوان فصل سوم است که بهره‌وری نیروی کار و سهم آن در تولید ناخالص داخلی سرانه و بهره‌وری کل عوامل تولید را مقایسه کرده است.

فصل چهارم گزارش «سیمای بهره‌وری ایران» نیز تحت عنوان «وضعیت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی» به میزان پیشرفت استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی ملی، وضعیت استقرار چرخه بهره‌وری در استان‌ها و تحلیل وضعیت بهره‌وری در شرکت‌های دولتی پرداخته است.

فصل آخر گزارش «سیمای بهره‌وری ایران» نیز تحت عنوان «چه باید کرد؟» اولویت‌هـای ارتقـای بهـره‌وری در کشـور را برشمرده و راهکارهای سـازمان ملـی بهـره‌وری ایـران بـه‌عنـوان مهم‌تریـن اولویت‌هـای ارتقـای بهـره‌وری ارائه شده است.

 

متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دریافت کنید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.