تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

ثبت ۱۳ هزار بازدید از موزه‌های ایلام

ثبت ۱۳ هزار بازدید از موزه‌های ایلام
ایلام -  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۱۳ هزار و ۸۷۱ بازدید از موزه‌های استان در بازه زمانی اول تا هفتم فروردین ماه ثبت شده است.

فرزاد شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این تعداد گردشگر از موزه‌های قلعه والی، کاخ فلاحتی، موزه های باستان‌شناسی، فسیل و سنگ، باغ‌موزه دفاع مقدس و تاریخ طبیعی و تنوع زیستی به صورت رایگان یا بلیط‌فروشی بازدید کرده‌اند.

وی افزود: میزان بازدید از قلعه والی در قالب بلیط‌فروشی حضور در نمایشگاه نوروزگاه سه‌ هزار و ۵۷۰ نفر و بلیط‌فروشی بازدید از قلعه والی چهار هزار و ۱۳۶ نفر در مجموع هفت هزار و ۷۰۶ ثبت شده است.

مدیرکل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: مجموع بازدید کاخ فلاحتی یک هزار و ۵۹۱ نفر بود که از این میزان ۹۳۰ نفر رایگان و ۶۶۱ مورد بلیط‌فروشی ثبت شد.

شریفی در مورد موزه باستان‌شناسی دره‌شهر هم توضیح داد: از مجموه سه هزار و ۳۲۷ نفر بازدیدکننده یک هزار و ۹۱۰ نفر رایگان و یک هزار و ۴۱۷ نفر بلیط‌فروشی صورت گرفت.

وی یادآور شد: ۱۴۷ مورد بازدید از موزه تاریخ‌طبیعی و تنوع‌زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست به صورت ریگان انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: یک هزار نفر از باغ‌موزه دفاع‌مقدس در قالب خانواده محور و جوانان بازدید کردند.

شریفی در مورد موزه سنگواره و فسیل هم توضیح داد: این موزه برای اولین بار در عید نوروز امسال با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف شروع به فعالیت کرده و در این مدت ۱۰۰ نفر از این موزه بازدید کرده‌اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.