تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

بسته خبری ۲۴ ساعته پلیس ایلام؛  هشدار پلیس به مسافران نوروزی: خطر گاز گرفتگی در چادرهای مسافرتی را جدی بگیرید/اعمال محدودیت های تردد در روز طبیعت در ایلام/اعطای مجوز به رستوران‌ها برای فعالیت در ماه مبارک رمضان/دستگیری ۸ نفر ازعاملان نزاع و درگیری در بدره/دستگیری راننده با ۲۲ فقره سرقت/دستگیری ۴ سارق سابقه دار در ایلام/کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر در دهلران/پیام تبریک جانشین فرماندهی انتظامی ایلام به مناسبت ۱۲ فروردین

بسته خبری ۲۴ ساعته پلیس ایلام؛  هشدار پلیس به مسافران نوروزی: خطر گاز گرفتگی در چادرهای مسافرتی را جدی بگیرید/اعمال محدودیت های تردد در روز طبیعت در ایلام/اعطای مجوز به رستوران‌ها برای فعالیت در ماه مبارک رمضان/دستگیری ۸ نفر ازعاملان نزاع و درگیری در بدره/دستگیری راننده با ۲۲ فقره سرقت/دستگیری ۴ سارق سابقه دار در ایلام/کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر در دهلران/پیام تبریک جانشین فرماندهی انتظامی ایلام به مناسبت ۱۲ فروردین
نگاه اقتصاد - معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص گاز گرفتگي ناشي از روشن كردن پيك نيك و زغال با توجه وضعیت جوی در چادرهاي مسافرتي هشدار داد.

سرهنگ “فرزاد یاسمی” در گفت وگو با خبرنگار کانال خبری پلیس اظهار کرد : با توجه به اینکه جمعیت کثیری از مردم استان در ایام تعطیلات نوروز بخصوص اواخر تعطیلات در دامنه کوه در زیر چادر بیتوته می کنند حتما در خصوص روشن کردن لوازم گازسوز هوشیار باشند چرا که گاز گرفتگی با منواکسید کربن از مهمترین مسمومیت های استنشاقی است که در اثر عدم کارکرد صحیح وسایل گرمایشی و خوراک پزی بوجود می آید.

وی افزود: گاز مونواکسید کربن از ترکیب کربن با اکسیژن به دست می آید و بر اثر احتراق ناقص زغال، بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گاز چه از نوع گازی یا نفتی در هوا آزاد می شود که بی رنگ، بی بو و دارای طعمی مایل به حموضت بوده و چون از هوا سنگین تر است همیشه در پایین ترین طبقه محیطی که بوجود می آید منتشر می شود و از انتقال اکسیژن به قسمتهای حیاتی بدن جلوگیری و باعث مسمومیت تنفسی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطر نشان کرد:با توجه به سردی هوا، عده ای شهروندان برای گرم شدن، تمام راه های انتقال هوا به چادر را بسته و از پیک نیک و زغال برای گرم کردن استفاده می کنند که این موضوع می تواند خطر گاز گرفتکی را در پی داشته باشد.

سرهنگ یاسمی در پایان هشدار داد: همه‌ ساله شمار زیادی از مردم کشورمان به دلیل گازگرفتگی یا همان استنشاق گاز‌های سمی، جان خود را از دست می‌ دهند و چندین برابر این تعداد نیز مسموم شده یا در معرض آسیب‌ های ثانویه آن قرار می‌ گیرند لذا والدین با حساسیت این موضوع را جدی بگیرند تا ایامی شاد و مفرح نوروزی را در دامنه ی طبیعت تجربه کنیم.

***

اعمال محدودیت های تردد در روز طبیعت در ایلام

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام از اعمال محدودیت های تردد در روز طبیعت درسطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد گفت : روز یکشنبه ۱۳ فروردین تردد انواع تریلر ، کامیون وکامیونت به مناسبت روز طبیعت ممنوع است.

سرهنگ “ابوالفضل کهزادی ” در گفت وگو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به پیش بینی وضعیت تردد واقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز ۱۴۰۲و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور ومرور وسایل نقلیه محدودیت ها وممنوعیت های ترافیکی در روز طبیعت توسط پلیس راه انتظامی استان ایلام اعمال می شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس تردد انواع کشنده ها، تریلر، کامیون و کامیونت در روز ۱۳ فروردین از ساعت ۶ صبح تا پایان طرح ترافیکی ممنوع خواهد بود.

سرهنگ کهزادی تصریح کرد: این ممنوعیت شامل کامیون های حامل مواد فاسدشدنی، سوختی و کالا های اساسی ودارای مجوز نمی شود.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام ادامه داد: رانندگانی که نسبت به این موضوع بی توجه باشند علاوه بر اعمال قانون ، باتوجه مستقر شدن اکیپ گشت های پلیس راه از ورود آنها به محور های مواصلاتی جلوگیری و عودت داده می شوند.

سرهنگ کهزادی تصریح کرد: از دیگر محدودیت های روز طبیعت، ممنوعیت توقف در حاشیه راه هاست و پلیس در صورت مشاهده حتما نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد کرد.

****

اعطای مجوز به رستوران‌ها برای فعالیت در ماه مبارک رمضان

جانشین فرمانده انتظامی ایلام از صدور مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان برای ۲۵ رستوران در سطح این استان خبر داد.

سرهنگ حسین نجفی جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به ممنوعیت فعالیت در ماه مبارک رمضان فعالیت رستوران‌های فاقد مجوز در ماه مبارک رمضان گفت: با همکاری پلیس اماکن و اصناف این استان، تاکنون برای ۱۷ رستوران در شهر ایلام و ۸ رستوران بین شهری مجوز فعالیت صادر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعلام ضوابط ویژه ماه مبارک رمضان، فعالیت فست فودی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و کافه‌ها با توجه به دودزا بودن این اماکن و ضرورت حفظ کرامت ماه مبارک رمضان تا اذان مغرب ممنوع است.

گفتنی است این محدودیت‌ها و مجوز‌ها در ماه رمضان تا اذان مغرب اعمال می‌گردد.

****

دستگیری ۸ نفر ازعاملان نزاع و درگیری در بدره

فرمانده انتظامی شهرستان بدره از دستگیری ۸ نفر از عامل نزاع دسته جمعی که با چوب وچماغ موجب زخمی شدن ۲ نفر شده بودند خبر داد.

سرهنگ ” محمد زمان بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری و نزاع دسته جمعی بین مسافران نوروزی درمنطقه تفریحی امامزاده پیر محمد (ع) بلافاصله فرمانده انتظامی شهرستان به همراه چند اکیپ های گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور میدانی فرمانده انتظامی وماموران انتظامی با انجام بررسی های میدانی و پلیسی ۸ نفر عامل نزاع و درگیری را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره ادامه داد : در جریان این درگیری ۲ نفر مجروح شدند که جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تحقیقات صورت گرفته علت و انگیزه درگیری با توجه مسافر بودن طرفین در گیری اختلافات شخصی اعلام شده است.

سرهنگ بیگی خاطرنشان کرد: نتیجه عدم کنترل خشم از سوی افراد نتایج زیانباری را به دنبال خواهد داشت که می طلبد خانواده ها در این زمینه بیشتر مراقب فرزندان خود بوده و آنها را به خود کنترلی تشویق کنند.

****

# آموزش _ همگانی و مشارکت عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام

جای جای طبیعت زیبای استان در فصل بهار پذیرای خانواده‌هاست برخی واقع لذت آنی تیراندازی با سلاح گرم می تواند به بهار خود و دیگران را به خزان تبدیل کند

***

دستگیری راننده با ۲۲ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام، گفت: با تلاش پلیس آگاهی استان سارقی که در پوشش راننده تاکسی فعالیت می کرد، دستگیر و به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ حسین نجفی در گفت وگو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس، درباره جرئیات این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از مغازه ها، ساختمان های نیمه کاره و اماکن دولتی وخصوصی در سطح شهر ایلام، اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان تشکیل شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی صحنه های وقوع سرقت و جمع آوری اقدامات خود و همچنین انجام شگردهای خاص پلیسی در نهایت به راننده یک دستگاه تاکسی مشکوک می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام تحقیقات میدانی کارآگاهان موفق به یافتن سرنخ هایی از سارق شدند و توانستند مخفیگاه وی را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و مقادیر زیادی اموال مسروقه در مخفیگاه اش کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های اولیه پلیس به ۲۲ فقره انواع سرقت در سطح شهر ایلام اعتراف کرد و بیان داشت : متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد

سرهنگ نجفی در پایان از شهروندان خواست با رعایت اصول پیشگیری از سرقت و توجه به هشدارهای، دست سارقان را از اموالشان کوتاه کنند و ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیس اطلاع رسانی کنند.

***

دستگیری ۴ سارق سابقه دار در ایلام

جانشین انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری ۴ سارق سابقه دار و کشف ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” کامبیز آرمان ” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و واحدهای تجاری در سطح ایلام دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی مأموران کلانتری ۱۲ و ۱۳ با اجرای این طرح ،۴ معتاد و ۳ سارق را شناسایی و دستگیر کردند .

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس ازدلالت به مقر انتظامی به ۷ فقره انواع سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان ایلام بیان کرد:از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

***

کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر سنتی از یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان دهلران خبر داد.

سرهنگ “سیدمختار باویر” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اظهار داشت : در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ ماموران پلیس های تخصصی با انجام شگردهای خاص پلیسی مبنی بر اینکه شخصی در امر حمل، خرید و فروش مواد مخدر در شهرستان دهلران فعالیت دارد، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:ماموران انتظامی با تلاش اقدام به موقع و پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم را در حین انتقال مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان شهرستان ادامه داد : ماموران انتظامی در بازرسی از خودروموفق به کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر سنتی از نوع تریاک که بصورت ماهرانه ای جا سازی شده بودشدند.

سرهنگ باویر با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در برابر فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان و سوداگران مرگ ایستاده است و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود.

***

پیام تبریک جانشین فرماندهی انتظامی ایلام به مناسبت ۱۲ فروردین

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام در پیامی ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران را به تمامی مردم شریف و انقلابی استان ایلام تبریک گفت و این روز را طلیعه ای برای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، متن پیام جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام بدین شرح است:

۱۲ فروردین روزی تاریخی و بزرگ برای ملت ایران است، روزی که مردم رای آری به جمهوری اسلامی و رای منفی به رژیم ستم شاهی دادند.
دوازدهمین روز بهار، مژده سرزمینی مستقل برای مردمانی اندیشمند و بزرگ است؛ مردمانی که در طوفان ها و صاعقه ها، دست در دست یکدیگر، تنها به استقلال وطن می اندیشند. روزی مبارک و مقدس که دهانی به وسعت ایران، با فریادی رعدآسا و پرطنین جمهوری اسلامی را، آری گفت.

اهدافی که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و ملت ایران در طول انقلاب اسلامی پیگیری می کردند اهداف بسیار بزرگی بود که محقق شد، اما هیچ گاه نباید خودمان را در انتهای مسیر ببینیم، بلکه همیشه باید در حال حرکت به سمت اهداف بزرگ تری باشیم.

۱۲ فروردین روزی بود که در آن ملت بزرگ و انقلابی ایران با همراهی پیر و جوان و با تکیه بر آموزه های دین مبین اسلام و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، منافع سلطه گران دنیا را با چالش مواجه کرد و با انتخابی سرنوشت ساز، نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت بخشید و الگویی جامع و کارآمد را به جهانیان ارائه کرد.

با رأی “آری” ملت به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۵۸، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را، دگر باره، در ایران و سراسر این کره خاکی متجلی ساخت و در حقیقت این روز ، عصاره یک تاریخ سراسر خون و شهادت و تبلور آن همه عشق‌ها، آرمان‌ها، اسلام خواهی ها، حق پرستی ها و باطل ستیزی‌ها است.

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی سرآغاز راه تحقق حکومت اسلامی امام زمان (عج) است، و در این روز مبارک و مقدس، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی بر مبنای آرای اکثر مردم( ۹۸/۲درصد) تثبیت شد و رسما نظام جمهوری اسلامی را، ملت مسلمان ایران تأیید کرد.

بدون شک نظامی که براساس یک انقلاب مردمی استوار است، برای توسعه قدرت و بیداری اسلامی با هدایت ولی امر مسلمین جهان و بصیرت ملت شریف ایران اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت تلاش خواهد کرد و قطعا در آینده ای نزدیک آفت نظام سلطه از این کره خاکی برچیده خواهد شد.

با گرامی داشت یاد و خاطره دلاور مردی ها شهدا ، ایثارگران و جانبازان به ویژه سید شهدای مقاومت “حاج قاسم سلیمانی”، سلامتی و موفقیت روز افزون این ملت را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم، و به فضل الهی و مشارکت آحاد مردم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان ” مهار تورم ” رشد تولید ” نامگذاری شده است، با تامین امنیتی پایدار برای تحقق اقتصادی قوی و پویا تلاش خواهیم کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام
سرهنگ ستاد حسین نجفی

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.