تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

افراد طالب شهادت به دنبال نام و نشان دنیوی نبودند

افراد طالب شهادت به دنبال نام و نشان دنیوی نبودند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: افراد طالب شهادت به دنبال نام و نشان دنیوی نبودند در حالی که جایگاه با عظمت این معامله گران با خداوند، در دنیا و آخرت بسیار رفیع و بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار روز جمعه به همراه فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) و جمعی از مسئولان استان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده جانباز ۵۰ درصد حمید دادوند، اظهار کرد: جانبازان از جمله حمید دادوند بدون شک همچون شهدا در نزد خداوند جایگاه رفیعی دارند.

وی افزود: شاید بیشتر مردم شهید زنده جانباز سرافراز حمید دادوند را نشناسند اما این فرد پیش از نائل شدن به درجه جانبازی از توانمندی جسمی و قدرت بدنی فوق العاده ای برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: این جانباز گرانقدر مبارزات انقلابی را با بصیرت و شناخت شرایط جامعه در آن زمان آغاز کرد به طوری که در حکومت طاغوت به اعدام محکوم شد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اما این حکم هم ذره ای وی را از مسیر مبارزه در برابر طاغوت منحرف نکرد و مبارزاتش در دفاع از انقلاب اسلامی به عنوان یک قهرمان نستوه در بین همرزمانش معروف است.

وی اضافه کرد: این مبارز انقلابی سرانجام با افتخار جانبازی مزد تلاش های خود را از پرودگار گرفت و طی سال های متمادی با این شرایط جسمانی سختی های دوران جانبازی را چون سربازی مقاوم تحمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: به خواست و اراده خداوند این شهید به عنوان یک الگو و اسطوره زنده ماند و در این میان مجادهدت های از همسر و فرزندانش در پرستاری از این جانباز سرافراز بسبار ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، حمید دادوند، جانباز ۵۰ درصد، از مبارزین انقلابی در استان ایلام بوده که در دوران دفاع مقدس، در قالب بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در تاریخ ششم مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه مهران، بر اثر اصابت گلوگه مستقیم به فیض جانبازی نائل آمد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.