تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه در ایلام تشکیل شد

دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه در ایلام تشکیل شد
ایلام – فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از تشکیل دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه و کشورهای اروپایی در قتل عام عمومی ایرانی ها در ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا – سردار جمال شاکرمی روز شنبه در این جلسه، با تبریک سالروز دوازدهم فروردین که روز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاه آرمانی و بلند امام راحل و پای کار بودن و در میدان بودن مردم است، اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه پیگیری جنابات جنگی تحت عنوان قتل عام ایرانی ها توسط دولت فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در ۱۹ اسفندماه بسیار مهم و ارزشمند در راستای پیگیری خیانت ها و خباثت های دولت فرانسه علیه ملت ایران است.

وی با بیان اینکه در این دبیرخانه اسناد و مدارکی که به شکل میدانی به دست آمده است جمع بندی و ارائه شده و در مقیاس ملی و جهانی مطرح خواهد شد، گفت: خباثت و جنایات اروپایی ها در بمباران روستای ماربره کاملا مشهود است و ۱۹ اسفند ۶۳ در ایلام و هشت استان کشور به طور همزمان جنایت انسانی صورت می گیرد و صدها نفر مظلومانه در خانه و کاشانه خود در خاک و خون می غلتند، ۱۹ اسفند ۶۳ در روستای ماربره یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس شده است.

سردار شاکرمی گفت: خانواده هایی در این حادثه وجود دارند که ۵ تا ۶ نفر بلکه بیشتر هم از اعضای خود را از دست داده اند و مستند کردن اوصاف این خانواده ها می تواند بر تارک اروپایی های و به ویژه فرانسه لکه ننگی باشد.

وی بیان کرد: البته جنایت آمریکایی ها و اروپایی ها و نظام استکبار از جناب ما تنها و صرفا قابل مشاهده نیست، بلکه در بین خود اروپایی های هم اسناد فراوانی وجود دارد که جنگی که بر ما تحمیل شد، یک جنگ فرسایشی، نیابتی و زمینی بود و استکبار جهانی به یکی از کشورهای منطقه نیابت داده بود که جنگی را بر ما تحمیل کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: دشمن بعثی با حمایت اروپایی ها، به لحاظ پیروزی های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، بعد از خلع بنی صدر، موفق شدن در جبهه های حق علیه باطل، فاز بمباران و موشک باران نقاط غیر نظامی را در پیش گرفتند که ایلام بارهای بار مورد هدف قرار گرفت و با چشمان خود دیدیم که اروپایی های خبیث و آمریکایی های جنایتکار با همه تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند چه جنایاتی را با به شهادت رساندن زن ها و کودکان در روستای ماربره شکل دادند.

وی افزود: ۱۹ اسفند فاز جدیدی از بمباران های هوایی شکل گرفت، منافقین خبیث نفوذ کرده بودند، بمباران شهرها آغاز شد و هشت استان کشور هدف قرار گرفت، استان ایلام نیز مورد حمله در چندین نقطه از جمله ماربره، دهلران، اطراف شهر ایلام مورد حمله قرار گرفت، جمعی از مردم بیگناه در جایی میان یک دره و در یک روستا و جایی که هیچ تشکیلات نظامی هم نبوده است، مورد حمله هواپیماهای سوپراتاندارد و میراژ فرانسوی در اختیار صدام قرار می گیرند، جمیعت غیر نظامی به شهادت می رسد و این یک جنابت بزرگی است که از سوی اروپایی های صورت گرفته است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه این دبیرخانه در ایلام تشکیل شده است که همه شاهدین و همه خانواده های که عزیزانشان را از دست داده اند، همه زوایای پیدا و پنهان این جنایت را بازگو خواهند کرد، ابراز کرد: اعلام می کنیم که فرانسه از انگلیس خبیث تر و همه اینها در امتداد خباثت های رژیم صهیونیستی است، خباثت اینها و همراهی در این جنگ نیابتی در طول ۸ سال که بر ملت ایران، تحمیل شد قابل مشاهد است و حق برای مردم ایران محفوظ است که باید در سطح دنیا منتشر شود.

سردار شاکرمی، گفت: اینها جنایت کردند در حالی که خود را مدعی حقوق بشر و مهد دموکراسی معرفی می کنند ولی آثار جنایت انها در ایران و کشورهای منطقه، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین قابل مطالعه است و همه آنهایی که مدافع حقوق انسانی و مردم هستند باید ابعاد این جنایات را تشریح کنند و عالم در جریان شیطنت و خیانت آنها قرار گیرد.

وی افزود: بیش از ۷۵ سال است که فرانسوی ها به نیابت از اروپایی ها و آمریکایی ها در حوزه های مختلف فرهنگی سیاسی و اجتماعی، شیطنت و خیانت کرده اند و در جنگ و در همین قضایای اخیر در سال ۱۴۰۱ ردپای فرانسوی ها با هدف براندازی نظام اسلامی و آسیب به مردم قابل مشاهده است اما امروز آتش این فتنه هاف خود فرانسه را گرفته و مردم فرانسه به پلشتی سردرمداران خود پی برده اند و ندای مظلومیت و آزادی خواهی را سر دادند.

سردار شاکرمی در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و گفت: شخصیتی که در سخت ترین شرایط در کنار پیامبر(ص) قرار گرفتند و در واقع پیوستن به پیامبر(ص) در مقاطع سخت به ویژه شعب ابی طالب یک فصل تاریخی از صدر اسلام است، همه وجود خود را گذاشت که اولین زنی بود که به اسلام گروید و این بانوی بزرگ الگویی بزرگ برای بانوان جامعه اسلامی است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی بود انقلابی که تحت تاثیر هیچ یک از ایسم های جهان قرار نداشت و شکل نگرفته بود و ریشه فرهنگ عاشورایی است و امام راحل به مردم اعتماد کردند و این نظام تثبیت شد و محصول تلاش مردم را در بهمن ماه در فرودین ماه برداشت شد.

به گزارش ایرنا، ۱۹ اسفند هر سال یادآور حادثه تلخ بمباران خونین روستای «ماربره» در دامنه های کوهستان شنه چیر در نزدیکی شهر ایلام است. در آن سال و در این تاریخ، تعدادی از هواپیماهای جنگی ارتش بعث عراق ناگهان وارد آسمان این روستا شدند و تعداد زیادی از اهالی این روستا و دیگر مهاجران جنگی که از شهر ایلام و مناطق اطراف به این دره کوهستانی پناه گرفته بودند را به خاک و خون کشید؛ حادثه‌ای تلخ و خونین که بی‌شک یکی از دردناک‌ترین جنایات جنگی حکومت صدام در جنگ هشت ساله علیه مردم ایران بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.