تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

بازنشر

مهمترین اقدامات دولت در سالی که گذشت/ وزرا چه گفتند؟

مهمترین اقدامات دولت در سالی که گذشت/ وزرا چه گفتند؟
تهران- اعلام اسامی بدهکاران بزرگ، بازگشایی مدارس و ادارات به واسطه تکمیل واکسیناسیون کرونا، تمرکز بر توسعه روابط با کشورهای همسایه ایران در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها، افزایش یارانه دریافتی افراد و عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای از جمله اقدامات مهم اجرایی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ بود.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دولت سیزدهم در سالی که گذشت اقدامات مهمی از جمله اعلام اسامی بدهکاران بزرگ و بازگشایی مدارس و ادارات را به واسطه تکمیل واکسیناسیون گسترده، تمرکز بر توسعه روابط با کشورهای همسایه ایران در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها، افزایش یارانه دریافتی افراد به ۴۰۰ هزار تومان در ماه، اعطای مسکن پس از تولد فرزند سوم، تصویب آیین نامه واردات خودرو و عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای را به سرانجام رساند.

برخی از وزرای دولت در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ را تشریح کردند که در ادامه می‌خوانید.

وزیر نفت: پروژه‌های خوبی برای افزایش تولید نفت و گاز تعریف شده است

جواد اوجی گفت: پروژه‌های خیلی خوبی برای سال ۱۴۰۲ در بحث افزایش تولید نفت و گاز و افزایش ظرفیت پالایشی کشور تعریف شده است که قطعاً ارزآوری و اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت.

مرتضوی: تلاش می‌کنیم تولیدات شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی افزایش قیمتی نداشته باشند

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش ما این است که تولیدات شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی، افزایش قیمتی نداشته باشیم.

به بار نشستن دستورات ویژه رئیس‌جمهور از آزادسازی سواحل تا همسان سازی حقوق

عضو کابینه سیزدهم تکمیل دور نخست سفر استانی و به بار نشستن دستورات ویژه رئیسی جمهوراز آزاد سازی سواحل تاهمسان سازی حقوق پرستاران در معاونت اجرایی رئیس جمهور و از اخذ مطالبات صندوق ها از دولت، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی تا اجرای کالابرگ الکترونیکی در وزارت تعاون را از مهمترین عملکرد سال دانست.

تلخ و شیرین محیط زیست ایران ۱۴۰۱ از زبان سلاجقه

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تجربه تکثیر جانوری در اسارت، یافتن راهکار برای حل مشکل دفن زباله در سراوان و برنامه ریزی برای استفاده از پساب در صنایع را از مهمترین رویدادهای حوزه محیط زیست کشور در سال ۱۴۰۱ دانست.

میرکاظمی: می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد برسانیم

سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر اجزای تشکیل‌دهنده تورم در همه دستگاه‌ها مدیریت شود، قطعاً تورم کاهشی خواهد بود، گفت: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم.

۶ اقدام موثر دولت در حوزه ارتباطات؛ از ۶ پرتاب فضایی تا توسعه دولت هوشمند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با برشمردن ۶ اقدام موثر دولت در این عرصه در سل ۱۴۰۱ تکمیل شبکه فیبرنوری، توسعه دولت هوشمند، انجام ۶ پرتاب فضایی و تدوین آیین نامه‌های مرتبط به فعالیت دیجیتال را از مهمترین آنها دانست.

تکمیل زیرساخت‌ها و تغییر چهره فرهنگی از اشرافی به مردمی پیگیری می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام محقق شدن ۸۵ درصد از برنامه تحولی این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱، تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و تغییر چهره فرهنگی هنری از حالت «اشرافی و تجملی و دست نیافتنی» به سمت هنر مردمی را هم از اقدامات ناتمامی برشمرد که امسال پیگیری می‌شود.

فرزین: تلاش می‌کنیم نرخ تورم را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم، گفت: برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم.

ثمره ۶ سفر خارجی و ۹ میزبانی رئیس‌جمهور برای ایران ۱۴۰۱

راهبرد تمرکز بر کشورهای همسایه ایران در توسعه ظرفیت‌های عظیم تجاری و اقتصادی به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها با نگاه ملی و منطق بین المللی رئیس جمهور تاکنون منجر به بیش از ۱۲۵ سند همکاری شده که از این تعداد بیش از ۱۰۳ اسناد همکاری در ۱۴۰۱به ثمر نشست.

مهم ترین اقدامات دولت در فروردین ۱۴۰۱/ اعلام اسامی ابر بدهکاران و تلاش برای رفع فقر مطلق

دولت در سال ۱۴۰۱ اقدامات مهمی از جمله اعلام اسامی بدهکاران بزرگ و بازگشایی مدارس و ادارات را به واسطه تکمیل واکسیناسیون گسترده را به سرانجام رساند.

مهم‌ترین اقدامات دولت در اردیبهشت ۱۴۰۱/ از وصول کل درآمد فروش نفت تا افزایش یارانه

دولت سیزدهم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، اقدامات مهمی از جمله افزایش یارانه دریافتی افراد به ۴۰۰ هزار تومان در ماه، اعطای مسکن پس از تولد فرزند سوم توسط در دولت، وصول کل درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات، احیای ۴۶۰واحد تولیدی غیرفعال در سه ماه و … صورت داد.

مهمترین اقدامات دولت در خرداد۱۴۰۱/از شراکت‌ اقتصادی با عمان تا میزبانی از سه رئیس جمهور

برکناری ۱۳۰ مدیر ناکارآمد، توافق ایران و عمان برای شراکت‌های جدید اقتصادی، پیگیری حادثه متروپل آبادان، میزبانی از روسای جمهور تاجیکستان، ترکمنستان، ونزوئلا، افزایش تولید کنسانتره مس در ورزقان و صفر شدن آمار متوفیان کرونا از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در خرداد ۱۴۰۱ بود.

مهم ترین اقدامات دولت در تیر ۱۴۰۱/از میزبانی مذاکرات آستانه تا شرکت در بریکس پلاس

تیرماه ۱۴۰۱ دولت سیزدهم گام های عملی خود را در عرصه سیاست خارجی و داخلی بلندتر برداشت؛ رئیس جمهور نه تنها در تهران میزبان روسای جمهور ترکیه و روسیه و نخست وزیر عراق بود و در اجلاس بریکس پلاس سخنرانی داشت بلکه سفری به ترکمنستان انجام داد و چهار سفر استانی را نیز مدیریت کرد.

مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

تصویب آیین نامه واردات خودرو، همگانی شدن بیمه ناباروری، پیگیری وقوع سیل در برخی استان‌ها، سفر استانی به کرمان و همدان و همدلی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مهمترین اخباری بود که در مرداد ۱۴۰۱ در دولت روی داد.

مهمترین اقدامات دولت در شهریور ۱۴۰۱/ از عضویت در شانگهای تا حضور متفاوت در نیویورک

شهریورماه ۱۴۰۱ دو رویداد مهم در عرصه سیاست خارجی دولت سیزدهم رخ داد؛ نخست عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای در اجلاس تاشکند و دیگری حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار به سران کشورها برای تشریح مواضع و سیاست های جمهوری اسلامی ایران.

مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در مهرماه ۱۴۰۱/از حضور در سیکا تا لغو روادید گردشگری

عیادت از مجروحان حوادث پاییز، حضور در اجلاس سیکا، لغو روادید برای جذب سالانه ۱۵ میلیون گردشگر به ایران و دستور پیگیری حوادث پیش آمده در زاهدان از مهمترین اقدامات رئیس جمهور در مهر ۱۴۰۱ بود.

مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در آبان ماه / از حادثه شاهچراغ تا بدرقه ملی‌پوشان

آبان‌ماه ۱۴۰۱ دولت سیزدهم گام‌های عملی خود را در عرصه سیاست خارجی و داخلی بلندتر برداشت؛ کاهش ۱۸ درصدی تورم، رشد ۳۹ درصدی ترانزیت خارجی، رونق گرفتن ساخت مسکن، پرداخت وام بدون ضامن و اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال از جمله این اقدامات بود.

مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در آذر ۱۴۰۱/حضور سر زده در بازار سنندج و عبور از تنش آبی

آذرماه ۱۴۰۱ دو رویداد مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت؛ برنامه‌ریزی برای عبور از تنش‌های آبی در استان‌ها و حضور رئیس جمهور در بازار و گفت و گو با کسبه و بازاریان که نمایانگر نگاه دولت به ترمیم و اصلاح اقتصاد استان کردستان بود.

مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در دی ماه ۱۴۰۱/تاسیس اتحادیه جهانی زنان تاثیرگذار

دی ماه ۱۴۰۱ در سیاست خارجی دولت سیزدهم رویداد مهمی رخ داد؛ تاسیس اتحادیه جهانی زنان تاثیرگذار؛ علاوه بر آن برخورد با متخلفان فروش رانتی خودرو، شناسایی و بازداشت چهار تیم عملیاتی موساد از دیگر رخدادهای این ماه بود.

تلاش دولت سیزدهم برای رفع عطش چندین ساله کشور

تنش آبی داستان جدید شهرهای ایران نیست، سالهاست که به دلیل استفاده بی رویه از منابع آبی و هدررفت آب، شهرهای ایران وارد تنش آبی شده اند اما این بار دولت سیزدهم برای رفع عطش آبی استانهای مختلف وارد میدان شد تا بخشی از دغدغه مردم را رفع نماید./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.