تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

پیشرفت ۸۷ درصدی ایستگاه پمپاژ برتش دهلران

پیشرفت ۸۷ درصدی ایستگاه پمپاژ برتش دهلران
ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ایستگاه پمپاژ برتش شهرستان دهلران با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی از پروژه های با اولویت برای تکمیل شدن سال جاری است.

 

آذرنوش عموزاده روز پنجشنبه در بازدید از این پروژه اظهار داشت: ۱۹ ایستگاه پمپاژ در استان وجود دارد که چهار ایستگاه آنها تکمیل شده و امسال هم برنامه داریم تعدادی از این ایستگاه ها که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی با اشاره به در اولویت بودن ایستگاه پمپاژ برتش دهلران افزود: این ایستگاه ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه برای این پروژه ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: بهره برداری از یک هزار هکتار این پروژه در فاز اول ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عموزاده از مصوب شدن ۳۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری فاز اول آن بهره برداری خواهد شد.

فرماندار ویژه دهلران هم در این بازدید به ۲۵ کیلومتر طول خط انتقال برق پروژه ایستگاه پمپاژ برتش اشاره و اضافه کرد: ۱۵ کیلومتر این مسیر یعنی ۶۰ درصد عملیات برق رسانی انجام و با تخصیص اعتبار برق رسانی آن تکمیل می شود.

لطیف صادقی بر ضرورت تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد و افزود: با توجه به سال مهار تورم و افزایش تولید با اجرای این پروژه در فاز اول یک هزار هکتار از اراضی دیم دهلران به آبی تبدیل می شود.

وی به نقش این پروژه در اشتغال و تولید اشاره و تاکید کرد: با بهره برداری از فاز اول این پروژه پنج هزار تن به تولیدات شهرستان افزوده می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.