تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

فروش ۱۵ میلیارد ریالی محصولات عشایر ایلام به گردشگران نوروزی

فروش ۱۵ میلیارد ریالی محصولات عشایر ایلام به گردشگران نوروزی
ایلام - مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: ۱۵ میلیارد ریال حاصل فروش محصولات عشایر استان در تعطیلات نوروزی به مسافران و گردشگران بود.

فرشاد یاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تعاونی های عشایری استان از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین با برپایی ۳۰ سیاه چادر اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر استان کردند.

وی افزود: این تعاونی ها که متشکل از خود جوامع عشایری استان است، این مدت محصولاتی چون روغن حیوانی، تخم مرغ، گیاهان دارویی، غذاهای محلی، منسوجات و سایر اقلام تولیدی خود را به گردشگران عرضه کردند.

مدیرکل امور عشایری ایلام ادامه داد: روزانه هفت تا ۱۰ میلیون تومان میانگین درآمد و فروش عشایر در مدت حضور مهمانان و گردشگران نوروزی بود.

یاسمی اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف برپایی این سیاه چادرها آشنایی اجمالی مسافران و گردشگران با زندگی سنتی عشایر استان ایلام بود.

وی با بیان اینکه این سیاه چادرها در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان استقرار داشتند، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف مهم سیاه چادرها کاهش تصادفات جاده ای بود.

یاسمی توضیح داد: با توجه به اعلام پلیس مبنی بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، این سیاه چادرها با هدف استراحت کوتاه مدت رانندگان و سرنشینان آنها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان دایر شدند.

به گفته مدیرکل امور عشایری ایلام بنا بر اعلام آمار پلیس در تعطیلات نوروزی امسال میزان تصادفات جاده ای استان نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: مدت برپایی سیاه چادرها بیش از ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از این غرفه های عشایری بازدید کردند که تعدادی از این افراد را گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی چون آلمان و عربی حوزه خلیج فارس تشکیل داده بود.

به گزارش ایرنا، عشایر استان ایلام دارای ۹ هزار خانوار و ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.