تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

توسل ایلامیان به معبود در آخرین شب از لیالی قدر

توسل ایلامیان به معبود در آخرین شب از لیالی قدر
ایلام - آیین های احیا و شب زنده داری سومین و آخرین شب از لیالی قدر شامگاه پنجشنبه تا سحرگاه امروز در شهرها و روستاهای استان ایلام با حضور هزاران نفر از مردم خداجو برگزار شد.

 

همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان آیین های احیا و عزاداری با حضور مردم مومن و خداجوی این استان در مساجد و حسینیه ها آغاز و تا سحرگاه نیز ادامه داشت و مردم از این فرصت برای راز و نیاز با معبود و طلب بخشش بهره گرفتند.

شب زنده داران در این شب با واسطه قرار دادن امامان معصوم به راز و نیاز و عبادت با معبود پرداخته و با انجام اعمال این شب نظیر ادعیه خوانی ویژه شب های قدر، دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، برپایی نماز ۱۰۰ رکعتی، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن زیارت های این شب، سرنوشتی نیکو و تقدیری خیر را از خداوند متعال درخواست کردند.

شماری از مردم در منازل و تعداد زیادی هم در مساجد و حسینیه های این استان آخرین شب از لیالی قدر را احیا گرفتند و با دعا و طلب آمرزش شب زنده داری کردند.

آیین ویژه لیالی قدر در مصلی ایلام و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین های نخستین شب از شب های قدر با شکوه خاصی در شهرستان های بدره، هلیلان، دهلران، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر، سیروان، آبدانان، چرداول و ملکشاهی نیز برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.