تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

نگاه الهی راز ماندگاری آثار هنری است

نگاه الهی راز ماندگاری آثار هنری است
ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه نگاه الهی راز ماندگاری آثار هنری است، گفت: جامعه هنری و هنرمندان سرمایه بی بدیل و بی مانند و یک هدیه ناب و منحصر به فرد از سوی پروردگار برای بشریت هستند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی هوشمند روز یکشنبه در آیین تجلیل از چهره های فرهنگی و هنری استان ایلام در حوزه های مختلف هنری، اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی به عنوان یک هنر متعهدانه با ارزش ها و کرامت های انسانی، حرکتی نوین و جهان شمول شده است.

وی به هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب مکتب هنری نوینی در ادبیات ایران با درون مایه حماسه و ایثار، پایداری، مقاومت و دفاع مقدس در بین جامعه هنرمندان متعهد شکل گرفت.

هوشمند یادآور شد: هنر انقلاب اسلامی با تاسی از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک جریان فکری در سطح جهان و به ویژه در میان آزادی خواهان و نهضت های آزادی بخش دنیا یک گفتمان جدید را شکل داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: شهید سید مرتضی آوینی یکی از برجسته ترین هنرمندان متعهد با زیستن و تفکری هنرمندانه بود که یک اثری پاکیزه و خدایی چون روایت فتح را خلق و ماندگار کرد.

وی افزود: راز ماندگاری اثر هنری روایت فتح برگرفته از دل و با تلفیقی از کلام فلسفی و نگاه هنری شهیدآوینی بود که بعد از گذشت دهه ها همچنان این اثر فاخر می درخشد.

هوشمند ادامه داد: هنر برگرفته از مکتب الهی، به عنوان هنری مقدس فضای جامعه را اعتلا می بخشد و ترسیم کننده شرایط روز جامعه است.

به گفته وی هنر متعهد در استان ایلام روالی منسجم تر و پخته تر از گذشته گرفته و در این زمینه هنرمندان شاخصی در سطح استانی، ملی و حتی بین المللی در حوزه های مختلف معرفی کرده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین روح اله‌ اکبری فیلمساز و مستندساز استان به عنوان هنرمند شاخص سال انتخاب و معرفی شد، سال گذشته مصطفی کولیوندی به عنوان هنرمند شاخص استان معرفی شده بود.

بنیاد سینمایی فارابی برای اولین بار مجوز ساخت یک فیلم سینمایی در سال جاری را به روح اله اکبری داده است.

کسب عناوین برتر در جشنواره های داخلی و خارجی چون رشد، کودک، عمار، فرانسه و روسیه بخشی از افتخارات فیلمسازی اکبری در حوزه داستانی و مستند است.

در این آیین از سه پیشکسوت و بیش از ۵۰ هنرمند در حوزه های مختلف تجلیل شد.

۲۷ تا ۲۰ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

این آیین به همت و مشارکت حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، شهرداری و سازمان بسیج هنرمندان در محل سالن اجتماعات اداره کل حوزه هنری برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.