تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

دریادار سیاری: خودکفایی ۹۰ درصدی ارتش در تجهیزات دفاعی/خبرهای جدید پهپادی در راه است

دریادار سیاری: خودکفایی ۹۰ درصدی ارتش در تجهیزات دفاعی/خبرهای جدید پهپادی در راه است
تهران- معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان خودکفایی ۹۰ درصدی ارتش در تجهیزات دفاعی گفت: امروز ارتش از توان بسیار زیادی در عرصه پهپادی برخوردار است و به‌زودی اخبار دیگری هم از پهپادها خواهید شنید.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر قانون اساسی، مأموریت دفاع از تمامیت ارضی، حفظ و استقلال کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه پس از دفاع مقدس، تغییرات عمده‌ای در تجهیزات ارتش صورت گرفته است به شکلی که می‌توان گفت تمام این تجهیزاتی که در رژه امروز ارتش به نمایش درآمد ،بومی هستند و از فناوری‌های روز نیز برخوردارند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه خودکفایی ارتش امروز در مجموع به ۹۰ درصد رسیده است، گفت: البته هر سال نسبت به گذشته، وضعیت بهتری در همه حوزه‌ها خواهیم داشت؛ به‌عنوان مثال تا چهار سال پیش اثری از پهپاد در ارتش وجود نداشت، اما امروز ارتش از توان بسیار زیادی در عرصه پهپادی برخوردار است و به‌زودی اخبار دیگری هم در مورد پهپادها خواهید شنید.

به گزارش ایرنا، مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش صبح سه شنبه با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش،بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافندهوایی و تجهیزات دریایی محمول از جلوی جایگاه رژه می روند و همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در آمد.

۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند و به همین منظور در چنین روزی روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.