تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

سپاه پاسداران در تمام حوزه‌ها نقش کلیدی و راهبردی دارد

سپاه پاسداران در تمام حوزه‌ها نقش کلیدی و راهبردی دارد
اراک - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نهاد مردمی سپاه با وجود هجمه‌های دشمن همواره مظلوم واقع شده اما در تمام حوزه‌ها نقش کلیدی و راهبردی ایفا کرده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار “محسن کریمی” روز شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا، افزود: یکی از معجزات انقلاب اسلامی و اقدام شاخص امام راحل، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: این نهاد انقلابی در عمر ۴۴ ساله انقلاب، کارایی خود را به بهترین شکل ممکن در صحنه‌های مختلف نشان داده و توانمندی‌های این نهاد مردمی به گونه‌ای بوده که بازدارندگی لازم را داشته است و در کنار سایر نیروهای مسلح امنیت را برای کشور به ارمغان آورده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: سپاه پاسداران، نیروی تک بعدی نیست و کارآیی فراوانی دارد چرا که برگرفته از ماموریتی است که در قانون اساسی به عهده سپاه گذاشته شده است‌ و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب و پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب داشته است.

سردار کریمی با اشاره به نقش سپاه در حوزه عمرانی گفت: در بحث سازندگی به جرات می‌توان گفت که کمترین طرح کوچک و بزرگی در کشور است که سپاه نقش اساسی، کلیدی و محوری در آن نداشته باشد و هم‌پای سایر دستگاه‌ها، اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در صنایع دریایی، جاده، تونل، سدسازی، نیروگاه و حوزه‌های پالایشگاهی، تولید صنایع نظامی و ساخت موشک، محرومیت زدایی، ساخت مسکن ، کمک‌های مومنانه، اقدامات زیرساختی همچون جاده سازی به ویژه در مناطق روستایی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی، ارائه آموزش و تسهیلات و تسهیلگری فرآیند تولید تا فروش همچنین مباحث معیشتی کارنامه درخشانی دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این نهاد مردمی در حوزه آب که از جمله مشکلات اساسی کشور است نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

سردار کریمی عنوان کرد: سپاه در تولید علم نیز نقش برجسته ای دارد و از جمله می توان به شهید تهرانی مقدم و شهید فخری زاده که اکنون تمام جامعه امت اسلامی به وجود این شهدای عالم که توسط دشمن ترور شدند، افتخار می کنند پاسداران سپاه بودند.

وی با اشاره به نقش برجسته سپاه در حوزه فرهنگی نیز گفت: ابن نهاد مردمی با عنوان‌ یک نیروی چند کاره با توانمندی های بالا در بحث فرهنگی و بخش های مختلف سپاه نقش کلیدی دارد، امروزه این نهاد مردمی میلیونها جوان را به اردوهای راهیان نور اعزام می کند و با فرهنگ ایثار، جنگ و دفاع مقدس آشنا می کند.

سردار کریمی تاکید کرد: سپاه با عملکرد مثبت و با فدا کردن شهدای بسیار، برادری خود را به همگان ثابت کرده اما همواره مظلوم واقع شده و وجود بیش از ۳۵ هزار شهید والامقام از این نهاد و هزاران جانباز بیانگر این است که پاسداران حاضرند برای امنیت کشور و سربلندی مردم و دفاع از مرز و بوم و ناموس کشور جان خود را فدا کنند.

سپاه پاسداران دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.