تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

کُری‌خوانی به سبک احمد ایراندوست؛ غول برره: پرسپولیس طوری می‌برد که استقلال هیچوقت یادش نرود

کُری‌خوانی به سبک احمد ایراندوست؛ غول برره: پرسپولیس طوری می‌برد که استقلال هیچوقت یادش نرود
تهران - بازیگر سینما و تلویزیون که به «غول برره» شناخته شده و از هواداران دوآتشه تیم فوتبال پرسپولیس است، در آستانه شهرآورد حساس پایتخت، برای استقلالی‌ها کُری سنگینی خواند.

 

به گزارش عصر شنبه ایرنا، سریال پرطرفدار و جذاب «شب‌های برره» را که هنوز فراموش نکرده‌اید؟ در آن سریال بازیگری بود تنومند و قوی‌هیکل که نقش غول را بازی می‌کرد!

آن سریال اولین تجربه بازیگری احمد ایراندوست در ایران بود. غول برره سال‌ها در ینگه دنیا زندگی می‌کرد و محافظ شخصی بازیگران سرشناسی همچون نیکلاس کیج بود. او پس از ازدواج، به دوران دوری از وطن پایان داد و به ایران بازگشت.

در ایران به مهران مدیری، کارگردان و بازیگر خوش‌فکر و مطرح سینما و تلویزیون معرفی‌ شد. مدیری به محض دیدن هیبت ایراندوست، او را پسندید و نقش غول را به او داد و بعد از آن هم در فیلم «اخراجی‌ها» نقش فرمانده اردوگاه اسرای ایرانی را ایفا کرد. او همچنین در آثاری همچون «مختارنامه»، «در چشم باد»، «بیداری رویا»، مجموعه «خنده بازار» نیز نقش آفرینی کرده است.

اما ایراندوست چگونه به سمت ورزش کشیده شد؟

وی گفت‌وگوی خود را اینطور شروع کرد: من در خانواده ورزشی به دنیا آمدم. پدرم را همه ایران می‌شناسند. پهلوان شهاب، برای خودش یَلی بود و همدوره و رفیق صمیمی جهان پهلوان تختی. از همان بچگی به فوتبال علاقه‌مند شدم. به رنگ قرمز حس عجیبی داشتم. این رنگ به من انرژی می‌داد و به خاطر همین طرفدار پرسپولیس شدم.

ایراندوست اضافه کرد: دهه‌ پنجاه و شصت فوتبال برای همه بزرگ‌ترین تفریح و سرگرمی بود. وقتی بازی برگزار می‌شد در ورزشگاه جای سوزن انداختن نبود. من هم به عشق دیدن بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه می‌رفتم. وقتی پرسپولیس برنده می‌شد تا یک هفته خوشحال بودم.

بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون پرسپولیس افزود: آن روزها از همان دقیقه اول توپ و میدان را در اختیار می‌گرفت و از چپ و راست توپ روی دروازه حریف می‌ریخت. تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس بازی داشتند از همان دقیقه اول به دفاع می‌رفتند اما هیچ کاری نمی‌توانستند انجام دهند و چند گل می‌خوردند، من عاشق شعار «پرسپولیس زلزله، محبوب هر چی دله» بودم!

وی ادامه داد: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است چه آن زمان که علی پروین، مجتبی محرمی، فرشاد پیوس، حمید درخشان، محمد پنجعلی، ضیا عربشاهی و غلام فتح آبادی در آن بازی می‌کردند و چه امروز؛ پرسپولیس همان تیم محبوب و دوست داشتنی است که عاشقانه آن را دوست دارم. پرسپولیس رکوردی را در تاریخ خود به ثبت رسانده که تا ابد محال است کسی آن را بشکند؛ ۶ تای سال ۵۲ برای پرسپولیسی‌ها زیباترین اتفاق دربی است که تا ابد در ذهن استقلالی‌ها خواهد ماند!

غول سریال طنز و انتقادی شب‌های برره، گفت: به سالها پیش بر می‌گردم. سال ۷۳ بود پرسپولیس دو گل به استقلال زد و اگر رضا شاهرودی در آن بازی اخراج نمی شد، فکر می‌کنم ۶ گل سال ۵۲ تکرار می شد چرا که در آن دیدار بازیکنان تیم با روحیه خیلی بالایی بازی می‌کردند.

وی افزود: البته استقلال در بهترین شرایط به سر می‌برد و در بازی‌های اخیرش به پیروزی رسیده اما به طور حتم حریف پرسپولیس نخواهد شد. حتم دارم پرسپولیس، استقلال را طوری شکست خواهد داد که فراموش نکند!

ایراندوست گفت: اگر پرسپولیس در دربی برنده شود با جعبه شیرینی به محل تمرین این تیم می‌روم و شخصا به آنها تبریک می‌گویم.

تیم فوتبال پرسپولیس فردا از ساعت ۱۶ در شهرآورد برگشت لیگ بیست‌ودوم، در آزادی میزبان استقلالِ صدرنشین است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.