تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۸

برداشت گندم در ایلام با خرید ۲ هزار و ۵۰۰ تن از مناطق گرمسیری آغاز شد

برداشت گندم در ایلام با خرید ۲ هزار و ۵۰۰ تن از مناطق گرمسیری آغاز شد
ایلام - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از آغاز برداشت گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم با شروع برداشت این محصول از گندمزارهای شهرستان های گرمسیری دهلران و مهران خریداری شده است.

حشمت زرین جوب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امسال در فصل برداشت پیش بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تن گندم در استان تولید و از این میزان ۲۶۰ هزار تن توسط سیلوها و مراکز خرید از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری در نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و برداشت تا اوایل مردادماه در مناطق معتدل و سردسیری ادامه خواهد یافت.

معاون جهاد کشاورزی ایلام تعداد ناظران برداشت غلات در سال زراعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ را ۶۸ نفر، مراکز خرید گندم ۲۶ و سیلوی فعال ذخیره گندم را واحد ۱۶ واحد اعلام کرد.

زرین جوب ادامه داد: برای برداشت گندم مزارع استان تعداد ۸۶۰ دستگاه کمباین مورد نیاز است که از این میزان ۱۵۹ دستکاه متعلق به استان و مابقی از استان های نزدیک و همجوار تامین شده است.

به گزارش ایرنا، امسال گندم آبی در سطح ۶۰ هزار هکتار و گندم دیم ۸۰ هزار هکتار در استان کشت شده که پیش بینی اولیه برداشت محصول گندم کشاورزان استان بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تن است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.