تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

رسیدگی به ۲ هزار و ۸۱۹ دادخواست در دعاوی کارگری و کارفرمایی ایلام

رسیدگی به ۲ هزار و ۸۱۹ دادخواست در دعاوی کارگری و کارفرمایی ایلام
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سال گذشته در مجموع به ۲ هزار و ۸۱۹ دادخواست در دعاوی کارگری و کارفرمایی این اداره کل در استان رسیدگی شده است.

نورالدین الیاسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۳ پرونده از این تعداد در مراجع تشخیص و ۵۶۹ پرونده نیز در مراجع حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی به افزایش تعداد مراجع رسیدگی در این اداره کل در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: تعداد مراجع تشخیص به ۱۲ و مراجع حل اختلاف به ۱۰ افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به بیش از ۱۰ هزار بازرسی ادواری و موردی در واحدهای کارگری در راستای صیانت از نیروی کار تاکید کرد: ۳۸۴ مورد سازش کارگاهی توسط این اداره کل انجام گرفت.

الیاسی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند، یادآور شد: یک هزار و ۱۲۰ پرونده مشاغل سخت و زیان آور نیز برای کارگران تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: قبل از فعالیت دولت سیزدهم ایلام فاقد کانون هماهنگی شورای های اسلامی کار بود و عدم فعالیت این تشکل قانونی مهم کارگری از سال ۹۶ باعث عدم انسجام و هماهنگی بین شوراهای اسلامی کار استان برای رفع موانع و مشکلات کارگران شده بود که با پیگیری شورای های اسلامی کار و واحد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خرداد ماه سال جاری ۲۱ شورای اسلامی کار در سطح استان مشغول به فعالیت شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان این استان پارسال به نسبت سال ماقبل ۶۶ درصد کاهش یافته است.

الیاسی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۴۰ مجوز فعالیت در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته برای متقاضیان در شهرستان های مختلف این استان صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد فرصت‌های شغلی در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: طی ۱۶ ماه عمر دولت سیزدهم، بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کشور افزوده شده است.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد در حوزه تعاونی استان طی سال ۱۴۰۱ یادآور شد: ۹۱۶ نفر پارسال در تعاونی های استان مشغول به کار شدند.

الیاسی با اشاره به اقدامات حوزه رفاه اجتماعی اداره کل گفت: ۱۷ کانون یاری گران تولید به منظور افزایش سطح سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان تشکیل شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.