تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

بهزیستی و سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تفاهم نامه همکاری امضا کردن

بهزیستی و سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تفاهم نامه همکاری امضا کردن
نگاه اقتصاد - مدیرکل بهزیستی ایلام از انعقاد تفاهم نامه با سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با عنوان اجرای طرح نجات فرزندان سقط (نفس) خبر داد.

 

حسین نورعلیوند با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت تحقق مطالبات و تدابیر مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ موالید، یکی از ساده ترین راه های افزایش جمعیت و برون رفت از وضعیت فعلی با توجه به پایین بودن نرخ باروری، کمک به مادرانی است که بارور شده ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، تفکرهای غلط عرفی، فرهنگی، علل روحی و روانی، ندانستن مسائل شرعی و غیره به سقط جنین خود رضایت می دهند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه با راه اندازی مراکز مشاوره نفس(نجات فرزندان سقط) و انجام مراحل شناسایی، فرهنگ سازی و حمایتی _ معیشتی ویژه این طرح در استان و شهرستان ها می توان آمار سقط جنین را به طور چشمگیری کاهش داد و کمک زیادی به باز شدن پنجره جمعیتی کشور کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه سپاه امیرالمومنین(ع) استان با اقدام قرارگاهی و کار جهادی و استفاده از ظرفیتهای درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به عملیاتی نمودن طرح نجات فرزندان سقط(نفس) اقدام و پیگیری تاسیس مرکز نفس در همه شهرستانهای استان و نظارت بر حسن اجرای طرح در استان و شهرستانها توسط سپاه انجام خواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی ایلام تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی و تجهیزاتی برای مادران بی بضاعت(مادران جامعه هدف بهزیستی و سایر مادران) که به دلیل فقر مالی قصد سقط جنین دارند، تامین هزینه های ویزیت، خدمات غربالگری، خدمات آزمایشگاهی و سونوگرافی از بدو بارداری تا پایان۲سالگی کودک با مراکز نفس و تامین تجهیزات، مربی و مشاوره روانشناسی و اجتماعی با مراکز نفس را تعهدهای این اداره کل در این تفاهم نامه برشمرد.

وی مدت این تفاهم نامه را پنج سال عنوان کرد و گفت: مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به عنوان نماینده قانونی سپاه در این تفاهم نامه معرفی شده است.

نورعلیوند ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه و و اجرای حمایتهای مربوطه از مادران تاثیر مطلوبی در افزایش نرخ جمعیت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.