تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

هلال احمر؛ نهادی با هدف کمک به همنوع و اقدام های بشر دوستانه + گزارش تصویری

هلال احمر؛ نهادی با هدف کمک به همنوع و  اقدام های بشر دوستانه  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

غلامرضا علی محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به مناسبت ۱۸ اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، در جمع اصحاب رسانه گفت: هلال احمر به عنوان نهادی که با هدف کمک به همنوع با اقدام های بشر دوستانه تاسیس و فعالیت داشته و تاکنون منشا خدمات فراوانی برای عموم مردم در حوادث مختلف طبی و غیر طبیعی بوده است و خدمات بیشماری را به افراد گرفتار به انجام رسانده است.

 

وی افزود: همیشه و در همه حال در یک رویداد امدادی بطور معمول حضور سرخ پوشان جمعیت هلال احمر به چشم می خورد که بسیاری از آنها داوطلبانه و از روی عشق و انسان دوستی فعالیت داشته و در خدمت گذاری عشق را با کارشان آمیخته می کنند.

علی محمدی ادامه داد: خدمات رسانی در ایام اربعین حسینی و در زمان گرمای بی سابقه هوا، در زمینه های مختلف امداد و نجات جاده ای و درمانی را عمده زائران بی شک بیاد دارند، حتی آنها در خدمت فراتر از امداد و نجات حرکت کرده و ایام اربعین پارسال با دوخت و دوز البسته و شستشوی آنها در مرز مهران فعالیت داشتند.

غلامرضا علی محمدی در بخشی از سخنان خود به حادثه گرفتار شدن خانواده ای در ارتفاعات کوه های شهرستان ملکشاهی اشاره داشت و اضافه کرد: این خانواده در هوای بسیار سرد زمستان مسیر برگشت را گم کرده بودند و متاسفانه در بین حادثه دیدگان یک کودک نیز وجود داشت، ما به محض دریافت گزارش به محل حادثه اعزام شدیم، در حالی که دمای هوا در آن منطقه منفی ۲۵ درجه بود، تیم های امدادی به محلی که این خانواده در آن گرفتار شده بودند اعزام شدند، برای آرامش روانی آنها مدام با آنها در تماس بودیم، به آنها تاکید می کردیم که آتش روشن کنند و خود را گرم نگه دارند، آنها خسته بودند و امدادگران مدام به آنها تاکید می کردند به هیچ وجه نباید خوابشان ببرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: در ادامه این عملیات نجات بعد از ساعت ها پیاده روی در مسیرهای سخت سرانجام امدادگران به آنها رسیدند، آتش را بزرگتر کردیم ولی سردی هوا آنقدر زیاد بود که تنها برای لحظاتی اندک گرما را حس می کردیم،مواد غذایی که برایشان برده بردیم را به آنها دادیم تا کمی قوت بگیرند و توانایی شان بیشتر شود، عملیات امداد به معنای واقعی نفس گیر بود و سرانجام بعد از ساعت ها این چهار نفر به پایین کوه منتقل و از مرگ حتمی نجات یافتند، و این عملیات تنها بخش کوچکی از تلاش های جمعیت هلال احمر استان ایلام است.

ایشان افزود: امداد رسانی در وقایع سخت سیل و زلزله با وجود اینکه نیرو های هلال احمر نیز در این حوادث به نوعی آسیب دیده محسوب شده ولی مسیر خدمت را در پیش گرفته و برای همنوع خود تلاش می کنند، بی شک اقدام این عزیزان، هیچگاه با هزاران قلم و کلمه نمی توان به تصویر کشید.

علی محمدی در بخشی از سخنان از اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز تخصصی درمانی این جمعیت در مرکز استان خبر داد و افزود: این مرکز با سه هزار متر مربع زیربنا مجهز به آزمایشگاه و درمانگاه با تعرفه پایین بوده که پیش بینی می‌شود تا هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد یک پایگاه مجهز در مرز مهران اختصاص داده شده که تلاش می شود این مرکز تا اربعین امسال به بهره برداری برسد و نیز پرداخت ۶۰ میلیارد ریال کمک به درمان بیماران خاص و نیازمند استان در طول سال گذشته انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام در پایان میانگین حضور امدادگران را در صحنه های حوادث را ۱۰ دقیقه عنوان کرد و افزود: پایگاه های امدادی ثابت استان را ۱۴ مورد هستند که در ایام مختلف نظیر طرح امداد و نجات نوروزی در قالب پایگاه های موقت افزایش می یابند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.