تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

دکتر آسوده معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره):

مبالغ زکات فطریه امسال در سریعترین زمان ممکن به دست نیازمندان رسید + گزارش تصویری

مبالغ زکات فطریه امسال در سریعترین زمان ممکن به دست نیازمندان رسید  + گزارش تصویری
✍️اختصاصی پایگاه خبری نگاه اقتصاد: کبری فدایی

 

حبیب الله آسوده در نشستی خبری با قدردانی از مردم به جهت همراهی و مشارکت در امور خیر، نقش رسانه ها اعم از شنیداری، دیداری، مکتوب و… را ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد.

وی در ادامه با تشریح اهم اقدامات کمیته امداد به ویژه در بحث پویش های ماه مبارک رمضان گفت: ۲۴۰ هزار حامی جدید در این ماه ثبت نام کردند و ۱۲۸ هزار نفر نیز با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ متقاضی حمایت از فرزندان معنوی در طرح اکرام شدند.

ایشان خاطرنشان کرد: در مجموع حمایت از فرزندان معنوی در این طرح نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به طرح اطعام مهدوی بیان داشت: این موضوع از یک جهت در راستای اطعام و از جهت دیگر ترویج سنت حسنه اطعام با نام مبارکه حضرت مهدی (عج) صورت گرفته است، این در حالی است که ما در زمانی زندگی می کنیم که امام عصر ما امام زمان (عج) است و باید تمام فعالیت هایی که انجام میدهیم به نیت ایشان و نام مبارک این امام عزیز مزین گردد.

وی افزود: در این راستا بیش از ۱۰ هزار آشپزخانه مردمی با همکاری مراکز نیکوکاری، هیئت های مذهبی، بسیج مساجد، گروه های جهادی و… فعالیت کردند، و در بحث ارزش ریالی بیش از ۹۰ درصد رشد به ثبت رسیده است.

وی گفت: در طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده در مجموع حدود ۴۶ میلیون و بسته های معیشتی ۲میلیون و دویست هزار عدد توسط گروه های مردمی بین نیازمندان توزیع شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد اضافه‌ کرد: نکته مهمی که امسال وجود داشت، این بود که کمیته امداد در واقع رسالت راهبردی و حکمرانی خودش را انجام داد و مابقی اعمال خیر را مردم انجام دادند، و این طرح بصورت کاملا مردمی و با همکاری، مراکز نیکوکاری داوطلب و از سوی خانواده ها در سراسر کشور انجام شد و ما هیچگونه وجهی از محل اعتبارات دولتی هزینه نکردیم و استان ها و شهرستان ها به تناسب شرایط خودشان پویش های مردمی راه اندازی کردند و مبالغی را جمع آوری نموده و در شرایط مناسبی اقدامات حسنه خویش را به انجام رسانیدند.

آسوده؛ با اشاره به بحث جمع آوری فطریه در عید سعید فطر از افزایش ۱۶۱ درصدی در مشارکت مردم در این امر خیر خبر داد و گفت: در مجموع ۵۸۰ میلیارد تومان فطریه در ایام عید سعید فطر توسط ۵۰ هزار مرکز و پایگاه شورای زکات کشور جمع آوری شده که از این میزان ۶۹ میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافته است.

وی با اشاره به شفافیت کمیته امداد در جمع آوری و توزیع وجوهات و نزورات مردمی، تصریح کرد: مبالغ زکات فطریه در سریع‌ترین زمان ممکن به دست خانواده های نیازمند رسید.

وی همچنین در خصوص تکریم و تجلیل از موسسه های خیریه گفت: امسال کمیته امداد برنامه‌هایی را در این راستا در دست اقدام دارد و وظیفه خود می‌داند به عنوان یک نهاد حاکمیتی خیر و احسان اقدامات قدرشناسانه خویش را به انجام برساند.

آسوده گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند کمیته امداد را به خوبی معرفی نماید منظومه خدمت رسانی و کمک رسانی به محرومان و نیازمندان است که این مهم با توان هر چه تمام تر از سوی این مجموعه تا رفع فقر صورت خواهد گرفت، از اینرو گزاره‌های متعددی پیش روی این نهاد قراردارد که یکی بحث مسکن، دیگری تحصیل و در سایر حوزه‌های فرهنگی ازدواج، سلامت، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ایشان در ادامه از دستگاه هایی که با این نهاد همراهی نموده اند، مانند بنیاد مستضعفان تشکر و قدردانی نمود.

وی همچنین با توجه به انجام تفاهم نامه جدید با شرکت فولاد هرمزگان که با اختصاص مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در سال جاری برای حمایت از ۲۰ هزار یتیم این استان به انجام رسید از مدیرعامل این شرکت آقای مهندس معروف خانی قدردانی نمود.

دکتر آسوده در پایان با ارائه آماری از حامیان جدید طرح کرامت گفت: از این تعداد ۵۴ درصد اخیر را بانوان تشکیل می دهند که این مهم نشان دهنده توجه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از سوی خانواده هاست./گزارش تصویری: مجید پوریا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.