تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

مدیرکل زنان و خانواده استانداری ایلام:

صاحبان تریبون مخاطرات پیرسالی و تک فرزندی را برای خانواده‌ها تشریح کنند

صاحبان تریبون مخاطرات پیرسالی و تک فرزندی را برای خانواده‌ها تشریح کنند
.

 

ایلام – مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام و دبیر قرارگاه جوانی جمیعت استان ایلام گفت: صاحبان تریبون نظیر ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها مزایای فرزندآوری و ازدواج و مخاطرات پیرسالی جمعیت و تک فرزندی یا فقدان فرزند را برای مردم تشریح کنند.

فریده الیاس‌پوریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره دارای مشوق‌های خوبی برای خانواده ها در خصوص فرزندآوری و ازدواج است که شاید بیشتر مردم از این مشوق ها ناآگاه هستند.

وی افزود: باید در اماکنی چون نمازهای جمعه و جماعت، هیات های مذهبی، اجتماعات و محافل مردمی مشوق های سند جوانی جمعیت برای مردم تشریح شود.

الیاس پوریان یادآور شد: باید رسانه های مختلف و ائمه جمعه و جماعت به این موضوع ورودی جدی داشته باشند و مخاطرات کاهش جمعیت و یا تک فرزندی را برای مردم شرح دهند.

وی ادامه داد: گروه های مردم نهاد باید به مساله فرزندآوری خانواده ها و ازدواج جوانان ورود و به پشتوانه این مشوق ها خانواده ها را برای فرزندآوری و ازدواج جوانان ترغیب کنند.

وی اضافه کرد: در کنار گروه های مردم نهاد، دستگاه های دولتی دخیل در قانون جوانی جمعیت نیز مراکز مشاروه ای راه اندازی کنند.

الیاس پوریان گفت: نمودار جمعیت در کشورهای منطقه سبز و میزان زادآوری در این کشورها مطلوب است اما نمودارها این روند را در کشور ما نگران کننده نشان می دهد.

وی تاکید کرد: در صورتی که مشوق های فرزندآوری از سوی دستگاه ها، صاحبان تریبون و گروه های مردمی به درستی اشاعه شود تا پنج سال آینده میزان ازدواج و زادآوری در جامعه ما نیز روند رو به رشدی خواهد داشت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام و دبیر قرارگاه جوانی جمیعت استان ایلام افزود: برای اینکه در چاله جمعیتی و ایستایی زاد و ولد دچار نشویم باید همگان پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته ۶۰۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۸۵ هزار نفر از این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

قانون جوانی جمعیت آبان ماه سال ۱۴۰۰ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و در این قانون پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متولدین ۱۴۰۰ به بعد، دریافت زمین و خانه به دارندگان سه فرزند و بیشتر، پرداخت ماشین بدون نوبت به ماداران دارای فرزند متود ۱۴۰۰ به بعد، ثبت نام سهام عدالت این فرزندان، حمایت از خانواده های دارای دوقلو و چندقلو و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ازداواج از جمله این مشوق ها است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.