تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

امام جمعه ایلام: برگزاری مناظره تمرینی راهگشا برای گفت و گوی بین نسلی است

امام جمعه ایلام: برگزاری مناظره تمرینی راهگشا برای گفت و گوی بین نسلی است
ایلام - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تمرینی بسیار خوب و علمی برای گفت‌وگوی نسلی است که در آینده می‌خواهند در کسوت‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در آیین اختتامیه‌ مرحله منطقه‌ای یازدهمین دوره مناظره ملی دانشجویان در دانشگاه ایلام اظهار کرد: برگزاری این مسابقات گامی مهم در راه تحقق فرهنگ گفت‌وگوی علمی و رعایت اخلاق در گفت‌وگو است.

وی با تقدیر از دانشگاه ایلام و جهاد دانشگاهی برای برگزاری این دوره از مسابقات افزود: آنچه قرآن دستور می‌دهد این است که به راه خدا دعوت کنید و سه راه هم متناسب با مخاطبان ما پیشنهاد می‌دهد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: برخی از مخاطبین ما به دنبال استدلال عقلی، برخی عاطفی و دیگران بر روی جدل قرار دارند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه قرآن دستور می‌هد باید با مخالفین مجادله احسن داشته باشیم، گفت: در این مناظره‌ها ادب و احترام رعایت و تمرینی بسیار خوب و علمی برای گفت‌وگوی نسلی است که در آینده می‌خواهند در کسوت‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات توصیه کرد در کنار تحصیل و برنامه‌هایی از این قبیل صادقانه با خدا صحبت و بدانند دانشی برای ما مفید است که ثمره آن شناخت صفات و افعال خدا و آگاهی به کوچکی خودمان باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام نیز در این مراسم گفت: مسابقات مناظره دانشجویان یکی از مصادیق جهاد تبیین و راه‌های مقابله با دشمن در جنگ شناختی است.

فرشید زرگوش اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور فرهنگ گفت‌وگو است که خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این زمینه به خوبی ورود کرده و با همکاری دانشگاه ایلام میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید گفت‌وگو را در مدارس نیز آموزش دهیم، گفت: ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو موجب پیشرفت جامعه شده و برکات زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تاکید کرد: هم اکنون در یک جنگ نرم قرار داریم و سلاح ما در این جنگ کارهای فاخر فرهنگی است که دانشگاه‌ها می‌توانند با کمک جهاد دانشگاهی در این عرصه به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

زرگوش اضافه کرد: آنچه ما در این مناظرات شاهد بودیم این بود که گروه‌های مخالف و موافق مناظره‌ها در کمال احترام به یکدیگر نظرات خود را بیان و اصول علمی مناظره را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون در عرصه جهاد تبیین هستیم، ادامه داد: جهاد تبیین یعنی اینکه با یک تلاش فوق‌العاده دستاوردهای متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیان کنیم و همه ما در این زمینه رسالت داریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تاکید کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف از ابتدا برای ما نقشه‌های مختلفی داشته و هم‌اکنون نقشه دشمن نیز یک جنگ شناختی است که ما در عرصه جنگ شناختی آن گونه که باید عمل نکرده‌ایم، چون آن‌ها بر روی ذهن و قلب جوانان ما کار می‌کنند.

زرگوش با تاکید بر اینکه باید در این خصوص بیشتر تلاش کنیم، گفت: پرداختن به مناظره یکی از این کارها است که امیدواریم شاهد تداوم آن در سطح دانشگاه‌ها در موضوعات مختلف باشیم.

گفتنی است در مرحله منطقه‌ای یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره ۱۶ تیم از ۸ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، زنجان و ایلام در دانشگاه ایلام برگزار و سه تیم شهید مقصودی از دانشگاه فرهنگیان همدان، رستا از دانشگاه زنجان و مکتب شهید چمران از دانشگاه ایلام توانستند مقام اول تا سوم را به دست آورند و به مرحله ملی این مسابقات صعود کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.