تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در سال گذشته به مددجویان پرداخت شد + گزارش تصویری

۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در سال گذشته به مددجویان پرداخت شد  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد ✍️سید پگاه سجادی/

مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نشستی خبری ضمن تشریح دستاوردها و اقدامات مهم این نهاد در سال ۱۴۰۱ در زمینه اشتغال زایی مددجویان گفت: کمیته امداد در سال گذشته توانست ۴۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد نماید.

وی ضمن قدردانی از همکاریهای صمیمانه وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان خاطرنشان ساخت :با توجه به تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب تبصره ۱۶،مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شد که این رقم معادل ۸۹%بودجه مصوب بوده است.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به افزایش سقف تسهیلات اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۱ یادآوری کرد: در سال گذشته سقف تسهیلات طرحهای مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان و در مشاغل ویژه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، که با راستی آزمایی های انجام شده توسط کارشناسان کمیته امداد ۹۳ درصد تسهیلات پرداخت شده منجر به راه اندازی مشاغل شده که راستی آزمایی وزارت کار نیز همین عدد را تایید می کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه آموزش مهارت آموزی به جامعه هدف سیاست اصلی کمیته امداد در حوزه اشتغال است گفت: سال گذشته ۱۱۳ هزار نفر از مددجویان از آموزش های مهارتی برخوردار شدند که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

وی افزود: آموزش های مهارت آموزی ویژه نوجوانان و دانش آموزان برای نخستین‌ بار در کمیته امداد به انجام رسید و ۸ هزار نفر از این طریق آموزش دیدند.

فیروزآبادی از واگذاری ۴۵ فروند پهپاد خدمات کشاورزی به مددجویان خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه خدمات حمل و نقل جزو مشاغل پردرآمد و پایدار برای مددجویان به شمار می رود در قالب تفاهم نامه با شرکت تراکتورسازی ایران ۱۰۰۰ دستگاه تراکتور به متقاضیان اشتغال واگذار گردید.

وی بااذعان به اینکه پیگیری زنجیره‌های تولید از برنامه های کمیته امداد در حوزه اشتغال است گفت: در زمینه نوغانداری سال گذشته ۶۷۰۰ نفر وارد کار شدند که به طور میانگین ۱۹ میلیون تومان درآمد در یک بازه دو ماهه برای هر خانواده به دست آمده است.

ایشان در ادامه به راه اندازی پنل های خورشیدی برای مددجویان اشاره کرد و افزود:سال گذشته ۴۰ هزار واحد پنل خورشیدی برای مددجویان تعهد نمودیم که ۲۰ هزار واحد آن محقق شد، همچنین در سال جدید نیز برنامه داریم علاوه بر تکمیل تعهدات سال پیش ۴۰ هزارپنل خورشیدی دیگر نصب و راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: این طرح علاوه بر کسب درآمد برای مددجویان به پایداری شبکه توزیع برق با هزینه پایین کمک می کند.

فیروزابادی از پیشرفت ۷۰ درصدی سامانه «حیات» در حوزه اشتغال مددجویان خبر داد و افزود با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری مددجویان به دفاتر کمیته امداد برای پیگیری موضوعات شغلی و تسهیلاتی نیست.

وی اظهار داشت: کمیته امداد جز سه دستگاه برتر کشور در حوزه اشتغال است و در جشنواره شهید رجایی در سال گذشته از این نهاد به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال کشور تقدیر گردید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، کمیته امداد برای سال جاری نیز مکلف شده است ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد نماید که به همین منظور ۳۵ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان افزود این اعتبار از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ی کشور ابلاغ شده که انتظار می‌رود پس از ابلاغ به استان‌ها فرایند اشتغال زایی در کمیته امداد همانند سال گذشته با سرعت بیشتری آغاز شود./گزارش تصویری از:مجید پوریا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.