تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

۴۰۰ طرح صنایع دستی توسط مددجویان ایلامی اجرایی شد

۴۰۰ طرح صنایع دستی توسط مددجویان ایلامی اجرایی شد
ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: ۴۰۰ طرح صنایع دستی توسط مددجویان ایلامی به منظور اشتغالزایی و خودکفایی اجرایی شده است.

رضا طاهری روز یکشنبه به مناسبت روز صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با شماری از خبرنگاران با عنوان اینکه تنوع بخشی در طرحهای اشتغال آفرینی برای نیازمندان و مددجویان استان از برنامه های این نهاد در حوزه توانمندسازی است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ طرح اشتغال زایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای نیازمندان و مددجویان واجد شرایط در استان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی این تعداد طرح که در زمینه های فرش و گلیم بافی، حصیر بافی، تولید محصولات چرمی، نخ ریسی و توسعه گردشگری هستند بیش از ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی لازمه ورود به مشاغل مرتبط با تولید صنایع دستی است، تصریح کرد: در این زمینه سال گذشته بیش از ۳۰۰ نفر در زمینه های فرش و گلیم بافی، حصیر بافی و تولید محصولات چرمی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

مدیرکل امداد استان ایلام در ادامه تصریح کرد: با هدف حمایت این نهاد از تولیدات مرتبط با صنایع دستی هم اکنون ۱۷ راهبر شغلی در زمینه صنایع دستی وظیفه آموزش، خدمات فنی، تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان شاغل در این عرصه ها را عهده دار هستند.

طاهری گفت: در طول پنج سال گذشته بیش از یک هزار طرح اشتغال زایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای مددجویان جویای شغل در این استان راه اندازی شده است.

۲۹ هزار خانوار ایلامی تحت پوشش کمیته امداد هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.