تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

انجام مکان یابی اراضی مستعد برای توسعه گلخانه های سراسر استان

انجام مکان یابی اراضی مستعد برای توسعه گلخانه های سراسر استان
نگاه اقتصاد -

آذرنوش عموزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: نقش رسانه ها مهم است و از این جهت که واقعیت‌ها را بیان می کنند همانند تیغ دو لبه هستند، هم به مردم و هم به مسئولان کمک می کنند و در راستای اهداف مردم تلاش می کنند.

 

آذرنوش عموزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: نقش رسانه ها مهم است و از این جهت که واقعیت‌ها را بیان می کنند همانند تیغ دو لبه هستند، هم به مردم و هم به مسئولان کمک می کنند و در راستای اهداف مردم تلاش می کنند.

 

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان پارسال در حوزه های بیمه طرح جهش دیمزارها رتبه اول، کشاورزی قراردادی رتبه ششم و جذب تسهیلات با مبلغ ۶۳ میلیارد تومان رتبه ششم کشور را کسب کرد، افزود: ۸۰ هزار از اراضی کشاورزی استان به طرح جهش دیمزارها اختصاص یافت که این میزان بیشتر از سهم و تعهد استان بود.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در حوزه کشت قراردادی ۵۴ هزار هکتار کشت با ۱۰۰ درصد تعهد در استان انجام شد و سال گذشته همچنین مکان یابی اراضی مستعد برای توسعه گلخانه های سراسر استان انجام و در این راستا ۳۵٠ هکتار در شهرستان های ایوان، آبدانان، دره شهر، ماژین، دهلران، مهران و ملکشاهی انجام گرفت.

 

عمو زاده در خصوص پرداخت تسهیلات نیز افزود: تاکنون مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح توسعه گاوداری ۲ هزار راسی در این استان اجرا شده و این طرح علاوه بر افزایش تولید، موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای افراد جویای شغل در استان می شود.

 

وی افزود: از ۱۹ ایستگاه پمپاژ استان سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات سازمان، پنج ایستگاه از این تعداد تکمیل و در مدار بهره برداری و خدمات رسانی قرار گرفت.

 

عمو زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: ایستگاه پمپاژ داجیوند کهره در شهرستان هلیلان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تکمیل سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان را به آبی تبدیل می کند.

 

این مسئول ادامه داد: پروژه های نیمه تمام آب و خاک کشاورزی استان که شامل ۲۵ طرح این حوزه هستند و این طرح ها هم اکنون در دست اقدام هستند.

 

وی یادآور شد: ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای جاده های بین مزارع هزینه شده است، هرچند اعتبار جاده های بین مزارع باید توسط فرمانداران در شورای کمیته برنامه ریزی هر شهرستان تخصیص داده می شود.

 

آذر نوش عموزاده رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام در ادامه مهمترین اولویت های این سازمان را شامل: پروژه سامانه گرمسیری، مهار آب های مرزی، تکمیل ایستگاه های پمپاژ، عملیات مرمت و بازسازی راه‌های بین مزارع، ارتقاء بازدهی و کاهش استهلاک ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تسریع در انتقال نهاده‌ها و حمل و نقل محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید، ذکر کرد.

 

در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام عباسعلی بازیار در سخنانی گفت: در ۲۱ خرداد لغایت ۲۷ خرداد به فرمان حضرت امام(ره) به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است و عمده ترین هدف آن محرومیت زدایی است.

 

وی افزود: نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بسیار مهم و این نهاد به نام سنگرسازان بی سنگر لقب گرفته است.

 

حجت الاسلام عباسعلی بازیار ادامه داد: شعار هفته جهاد کشاورزی به نام (کشاورزی، امنیت غذایی و گشایش در سفره مردم) نامگذاری شده است.

 

ایشان ادامه داد: در حال حاضر امنیت غذایی از امنیت سیاسی پیشی گرفته و همواره مورد توجه قرار دارد و مسئولان بخش کشاورزی باید برای تحقق شعار سال همت و سعی مضاعف داشته و با تولید محصولات کشاورزی به تولید انواع مواد غذایی توجه ویژه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.