تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با نگاه اقتصاد خبر داد: اقتصاد دانش بنیان در استان ها حمایت می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با نگاه اقتصاد خبر داد:  اقتصاد دانش بنیان در استان ها حمایت می‌شود
اختصاصیی نگاه اقتصاد - دکتر دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد از حمایت این معاونت از اقتصاد دانش بنیان در استانها خبر داد.

 

از آنجا که دانش بنیان ها به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد و شکوفایی کشور می توانند به خوبی عمل کنند، از طرفی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که بیش از دو دهه است بر این امر تاکید دارند تا از این طریق از ظرفیت نخبگان کشور بیش از پیش در این عرصه استفاده شود،همچنین نبود یا کمبود ساز و کارهای لازم و عدم بهره مندی مسئولان مربوط از ابزارهای مناسب به ویژه در استان ها در این خصوص، درحاشیه افتتاح اولین نمایشگاه “آباد ایران” در مصلی تهران در گفتگوی این رسانه با دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری این موضوع مطرح شد،وی در این خصوص از طرحی خبر داد که قرار است در پایان تیر ماه رونمایی شود و به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معاونت علمی ریاست جمهوری در بحث رفع چالش های شرکت های دانش بنیان در هر استان و انجام مطالعات گسترده در خصوص احصاء فرصت‌های اقتصادی، دانش‌بنیان‌ها، امکانات موجود در استان ها،شرکت های بزرگ و وضعیت کنونی آنها تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان ساخت در راستای این طرح موافقت نامه هایی با استانداران و رئیس نمایندگان استانها منعقد می‌شود و منابع معاونت در اختیار آنها قرار داده خواهد شد و سایر منابع اعتباری نیز مشخص می‌گردد.

وی افزود استاندار و رئیس نمایندگان استان ها موظفند برنامه های هدفمندی را که بر مبنای شاخص های تعیین شده ابلاغ می گردد پیش ببرند، از این‌رو معاونت علمی منابع می‌گذارد و آنها باید پاسخگو باشند.

فیروزآبادی در ادامه اظهار داشت: استانهایی که موفق عمل کنند امتیازدهی می‌شوند و مراتب پیشرفتشان هم به مقام معظم رهبری به عنوان داعیه دار اصلی جریان دانش بنیان و هم به ریاست محترم جمهور گزارش می‌شود.

وی پیش بینی کرد از تیرماه که برش استانی معاونت شروع می شود استاندارها پای کار بیایند چرا که بر اساس شرح فعالیت هایشان در این موضوع قرار است ارزیابی بشوند./سیدخلیل سجادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.