تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

دوران گذار چوار از محرومیت؛ ۹ هزار میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافت

دوران گذار چوار از محرومیت؛ ۹ هزار میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافت
ایلام - فرماندار چوار با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان، گفت: دوران گذار شهرستان چوار از محرومیت به سمت توسعه متوازن با اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

ابراهیم یعقوبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، با وجود مشکلات، نارسایی‌ها و کمبودها، اقدامات خوبی در شهرستان چوار صورت گرفته که بازخورد مناسبی در میان مردم داشته است.

وی افزود: دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از همان ابتدا شعار مردمی بودن را برای خود انتخاب کرد که البته سفرهای استانی و حضور در میان مردم و توجه به خواسته‌های آنان و تلاش برای رفع دغدغه ها، مصداق همین قضیه بوده است.

یعقوبی تصریح کرد: در سایه تدبیر، برنامه عملیاتی، هوشمندانه و عملگرایانه دولت در نقطه به نقطه استان ایلام شاهد اقدامات ارزنده‌ای هستیم و یقینا در جریان دور دوم سفر هیات محترم دولت به استان، با اتخاذ تدابیر لازم از سوی مدیریت ارشد استان اعتبارات لازم به منظور سرعت بخشیدن به روند توسعه استان اخذ خواهد شد.

فرماندار چوار خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را جهادی و بسیجی‌وار بر اساس خط مشی‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم انجام دهند و به گونه ای عمل کنند که مردم راضی و خشنود باشند.

وی گفت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی عرصه‌ای برای خدمت به مردم فراهم شده است و مسئولان با خدمت کردن خود در تمام عرصه‌ها می توانند در عمل به تبیین دستاوردهای نظام اقدام کنند.

وی ادامه داد: دستاوردهای نظام اسلامی و جایگاهی که امروز ایران در آن قرار گرفته و منجر به عزت، استقلال، آزادی، هویت ملی و اعتقادی مردم شده است باید به مردم و به ویژه جوانان منتقل شود و برای این کار نیاز به مجاهدت فراوان است.

فرماندار چوار گفت: انجام خدمت برای مردم به نوعی جهاد و عمل تبیینی است و امیدواریم ماحصل تلاش‌های صورت گرفته، حصول نتیجه مطلوب که همان جلب رضایت مردم است، باشد.

اختصاص۱۶۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل رانش شهر چوار

وی از کلنگ‌زنی احداث سکوهای استادیوم شهدای چوار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، سفر رئیس جمهور و منابع وزارت نفت خبر داد و گفت: بهره‌برداری مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر چوار با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از یگر اقدامات دولت در شهرستان چوار بوداه است.

یعقوبی از اختصاص۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای رفع مشکل رانش شهر چوار خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال جهت احداث درمانگاه بیمار بستر در چوار اختصاص یافته است.

وی از کلنگ زنی پروژه راه دسترسی بازارچه هلاله شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود:عملیات اجرایی احداث سد گدارخوش با حضور وزیر کشور به منظور بهره‌مندی مردم شهرستان‌های چوار و مهران با اعتباری بالغ بر ۲۷۰۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز شده است.

اقدمات دولت برای ارتقای اینترنت در شهرستان چوار

فرماندار چوار افزود: افتتاح و بهره برداری از ۱۵۰۰۰ متر مربع آسفالت معابر دهستان مورت، اخذ ماده ۲۳ برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری چوار با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان، عملیات احداث سایت مخابراتی در روستای«پلک لک» از توابع شهرستان چوار با ۶۰ متر ارتفاع و اعتبار ۳۲ میلیارد ریالی،تقویت سایت روستای بان‌امرود با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به منظور بهره‌مندی ساکنین روستاهای چشمه سرخ، پلکانه، بان‌امرود و چقاکبود از اینترنت، بهره برداری از سایت روستای ریزه‌وند با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال به منظور برقراری اینترنت، ارتقای سایت مخابراتی روستای بان‌سرو با هزینه اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان چوار است.

وی افزود: برای احداث سایت پاقلعه و گره چگا از توابع بخش بولی از ارتباطات سیار و اینترنت ۴G نیز ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده و طی روزهای آینده با رفع نقص فنی، اینترنت این روستاها وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث سایت مخابرات روستاهای پارده و چنان نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی اعتبار آن جذب و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد، افزود:عملیات احداث جاده سلامت با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

یعقوبی بیان کرد: ۴۶ روستای شهرستان چوار جزو پروژه برنامه اقدام ملی و محرومیت زدایی قرار گرفتند که بحث مشکلات آبرسانی این روستاها توسط قرارگاه سپاه با هماهنگی وزارت نیرو انجام خواهد شد.

وی از انجام روکش و آسفالت محور ششدار-بهمن آباد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، واگذاری پروژه احداث بلوار جاده اصلی روستاهای گله‌جار، هرکبود گلزار و گلزار به پیمانکار، اجرای طرح هادی در ۲۴ روستای شهرستان در قالب هر ماه ۲ روستا با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

اقدامات حوزه برق رسانی

فرماندار شهرستان به دیگر اقدمات دولت در شهرستان در حوزه برق اشاره کرد و گفت: ثبت بیشترین میزان کاهش تلفات در بین ادارات برق سراسر استان توسط اداره برق شهرستان،کسب رتبه اول در زمینه خاموشی بی برنامه در استان توسط اداره برق شهرستان،اصلاح شبکه شهر چوار و بهمن آباد بصورت کامل در سال گذشته به مقدار ۸ کیلومتر(سیم به کابل خودنگهدار شهر)، اصلاح کامل شبکه فشار ضعیف شهرک صنعتی به مقدار ۱۲ کیلومتر و نصب ۶۰ چراغ کامل، انعقاد قرارداد اصلاح ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط از پلیس راه تا گله جار در دست پیمانکار، اصلاح کامل روستاهای برجعلی و چغاکبود و تعمیرات ۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط شهرستان با استفاده از خط گرم و سرد از جمله این اقدامات بوده است.

وی گفت: اصلاح ترانس روستای چنان، طرح اصلاح روستاهای بانسرو، بانکوال، لاشکن، راه سفید، آبزا، پلکانه، پارده (در مرحله طراحی و تا پایان سال کار اصلاح آنها انجام می‌شود)، -اصلاح کامل روستاهای مورت، گله‌جار، گلزار هرکبود، گلزار حداد (در دست اقدام)، برق رسانی به محوطه قدیم روستای بهارستان (در دست پیمانکار)، در راستای ایمن‌سازی شبکه برق‌رسانی در نقاط مختلف شهرستان
برق‌دار کردن روستاهای سرکمر، بان‌زیارت، باندار(بان زیات جدید)، مله سیه جدید از دیگر اقدامات دولت در حوزه برق رسانی در شهرستان چوار بوده است.

اجرای ۹ هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان چوار

وی گفت: ۹۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۹ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال در شهرستان چوار در دست اجرا است،از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری، ۴ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال برای شهرستان چوار در نظر گرفته شده است.

فرماندار چوار اضافه کرد: از محل متمم دوم سفر ریاست محترم جمهور، ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافته است.

وی گفت: در مجموع سفر ریاست محترم جمهور به استان، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی و اعتبارات اربعین، اعتباری بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال برای شهرستان چوار در نظر گرفته است.

یعقوبی اضافه کرد: برای اولین بار در استان ۱۰۲ میلیارد تومان ارزش افزوده اخذ شده که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به شهرداری و دهیاری‌های شهرستان چوار اختصاص یافته است.

وی گفت: از محل اعتبارات اربعین یک پروژه با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافته است.

فرماندار چوار از اخذ مجوز ماده ۲۳ طرح فاضلاب شهری چوار با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بخش صنایع این شهرستان زمینه اشتغال بیش از ۶هزار نفر فراهم شده است.

یعقوبی تصریح کرد: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل مسجد جامع شهر چوار اختصاص یافت که عملیات تکمیل آن در فاز پایانی قرار دارد و به زودی قابل بهره برداری است.

وی از اخذ مجوز ایجاد بازارچه هلاله شمالی به عنوان اولین بازارچه در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: کلنگ زنی ایجاد و اتصال شهرستان به راه ریلی ارتقا دو روستای راه سفید و چنان به دهیاری، افتتاح تعداد ۲۱ پروژه عمرانی، کلنگ زنی یک پروژه عمرانی و بهره برداری از دو پروژه اقتصادی در هفته آتی صورت می گیرد.

اقدامات حوزه بهداشت

فرماندار چوار اقدامات حوزه بهداشت را با توجه به نوپا بودن شهرستان چوار و مشکلات دیرینه شهرستان در این حوزه بسیار ضروری خواند و افزود: ساخت خانه بهداشت چمن سید محمد با اعتبار ۱۰میلیارد ریال، ساخت خانه بهداشت گره چگا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، بهسازی مرکز شهید رجایی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، بهسازی ساختمان وتجهیزات اداری شبکه بهداشت با اعتبار ۵ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آزمایشگاهی به مبلغ ۲ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آزمایشگاه میکروبی آب شهرستان به مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

وی گفت: خرید تجهیزات آزمایشگاه سل با اعتبار ۱ میلیارد ریال، خرید دستگاه رادیولوژی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال، خرید تجهیزات مراکز و خانه های بهداشت به مبلغ ۱ میلیارد ریال، تجهیز خانه پزشک مرکز گنجوان با اعتبار ۱ میلیارد ریال مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در شهرستان است.

فرماندار چوار اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۵ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان تخصیص یافته و محقق شده است که در این حوزه می‌توان به روکش آسفالت محور حاج بختیار پارده به طول ۱۰ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی چم ژیه بطول ۴کیلومتر، روکش آسفالت راه روستایی بانویزه و راه روستایی بانخشک-ریزه وند بطول ۴ کیلومتر، راه روستایی بانخشک ریزه وند بطول ۱۶ کیلومتر و با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، آسفالت مسیر بانخشک ریزه وند با اعتبار ۱۹۹ میلیارد ریال، تعمیر ابنیه فنی بخش بولی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، راهسازی و آسفالت راه روستایی چم ژیه بطول ۴ کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

فرماندار چوار گفت: از دیگر اقدامات می توان به آسفالت راه روستایی حاج بختیار پارده به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال، خط کشی راه‌های اصلی شهرستان چوار بطول ۴۰ کیلومتر و با اعتبار۰ ۶۰میلیارد ریال، نصب ۴ کیلومتر نیوجرسی در راههای اصلی شهرستان چوار با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

یعقوبی بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش اختصاص ۳۵ میلیارد ریال جهت تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان اختصاص یافت و احداث یک دبستان در روستای انارک، یک دبستان در روستای پاقلعه، یک دبستان در دهستان گنجوان و کلنگ زنی ۳ مدرسه دیگر در دهه مبارک فجر مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

اقدامات در حوزه آبرسانی به شهرستان چوار

وی اظهار داشت: در حوزه آبرسانی به شهرستان و روستاهای تابعه، ۱۷۶ میلیارد تومان تا کنون اعتبار هزینه شده است و می‌توان گفت انقلابی در حوزه آبرسانی به شهرستان در حال انجام است.

فرماندار چوار گفت: از عمده پروژه های آبرسانی می‌توان به احداث مخازن ۱۰۰ متر مکعبی دارتوت، ۳۰۰مترمکعبی آبزا، ۱۰۰متر مکعبی میرمکان، ۳۰۰ مترمکعبی چشمه سرخ، ۲۰۰ متر مکعبی بین راهی حاج بختیار، ۱۰۰ متر مکعبی پلک لک، ۵۰ مترمکعبی پلک گردل، ۲۰۰ مترمکعبی بان‌امرود و چغاکبود، ۱۰۰ مترمکعبی پلکانه، ۱۰۰ مترمکعبی چشمه سرخ و ۲۰۰۰ مترمکعبی چوار اشاره کرد.

فرماندار چوار افزود: در حوزه آبرسانی نوسازی شبکه‌های داخلی دارتوت ۶۳۰۰ متر، میرمکان ۳۹۰۰ متر، گنجوان ۸۰۰۰ متر، سرچم دهارون ۲۰۰۰ متر، سرچم لو ۵۲۰۰ متر، بانخشک ۵۷۰۰ متر، پلک لک ۳۷۰۰ متر، پلک گردل ۳۰۰۰ متر، چشمه سرخ ۳۵۰۰ متر، بان امرود ۲۷۰۰ متر، چغاکبود ۳۵۰۰ متر و پلکانه ۲۳۰۰ متر صورت گرفته است.

یعقوبی هم‌چنین خاطرنشان کرد: اجرای فاز یک آبرسانی به مسیر چوار تا مخزن حاج بختیار بطول ۱۷ کیلومتر و اجرای خط انتقال به گله جار بطول ۳ کیلومتر و شروع بکار تاسیسات چاه‌های تنگ‌حمام در دست اقدام است.

وی هم‌چنین افزود: از ۵۴ روستای شهرستان، هم‌اکنون آبرسانی به ۲۷ روستا بصورت سیار انجام می‌شود و آبرسانی پایدار و ثابت برای این روستاها در دستور کار قرار دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.