تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۳

۱۱ پرونده قتل عمد در ایلام منجر به صلح و سازش شد

۱۱ پرونده قتل عمد در ایلام منجر به صلح و سازش شد
ایلام - معاون شوراهای حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: سال گذشته ۱۱ پرونده قتل عمد در این استان منجر به صلح و سازش شده است.

جبار سپهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۳۷۹ طبق قانون، نهاد شوراهای حل اختلاف با هدف صلح و سازش در پرونده های قضایی و کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۹ شعبه شواری حل اختلاف در مناطق مختلف استان ایلام، افزود: این شعب در روستاها و شهرهای استان مستقر هستند، عمده شعب روستایی کار صلح و سازش در پرونده های قضایی را برعهده دارند.

معاون شوراهای حل اختلاف دادگستری استان ایلام عنوان کرد: بیش از ۱۰ هزار پرونده سال گذشته وارد شعب شوراهای اختلاف در استان شده که بیش از ۴۹ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

سپهری اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ پرونده قتل عمد با کمک ستاد صبر استان منجر به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد صبر در استان با هدف صلح و سازش به خصوص در پرونده های قتل تشکیل شده است، افزود: در این ستاد از ظرفیت های معتمدین و بزرگان استان ایلام برای صلح و سازش در پرونده ها استفاده می شود.

وی گفت: هیئت های صلح و سازش در مساجد استان فعال شده اند، مردم در زمینه های مختلف می توانند به این صلح یاران برای حل مشکلات قضایی خود مراجعه کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.