تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

استاندار ایلام: دولت همه شرایط را برای رفع موانع تولید فراهم کرده است

استاندار ایلام: دولت همه شرایط را برای رفع موانع تولید فراهم کرده است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه دولت همه شرایط را برای صدور مجوزها و رفع موانع تولید فراهم کرده است، گفت: اگر مدیری در این خصوص قصوری داشته باشد برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در جلسه‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری ایلام اظهار کرد: کمیسیون های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی استان در راستای صدور مجوزات لازم تشکیل می شود، باید به موقع و به هنگام باشد.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی و همگرایی دستگاه های دولتی در راستای کمک به تسریع در اجرای طرح ها، تصریح کرد: متاسفانه در سطح استان تنگ نظری هایی وجود دارد که باید برداشته شود و این نگاه، نگاه خوبی برای توسعه استان نیست.

استاندار ایلام یادآور شد: اگر اداره ای، مدیریتی، نهادی یا سازمانی در برگزاری کمیسیون های مربوط به رفع موانع تولید ‌و ستاد تسهیل، کوتاهی کند و این کوتاهی تعمدی باشد و ارباب رجوعی در این زمینه متضرر شود، مسوولیت این کوتاهی با مدیر دستگاه اجرایی است و برابر قانون با آن برخورد می‌شود.

بهرام نیا تصریح کرد: صدور مجوزها برای فعال کردن فضای کسب و کار بر اساس تاکیدات و مصوبات دولت، باید آنی باشد و پنجره واحد برای صدور مجوزها برای از بین بردن امضاهای طلایی است.

استاندار ایلام تصریح کرد: قصور در صدور مجوزها به‌ هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این موضوع فصل الخطاب به همه مدیران است که از این به بعد هیچ مدیری توجیهی برای عدم صدور مجوز به وقت لازم و معین نداشته باشد.

وی با اشاره به موضوع واگذاری اموال تملیکی مربوط به طرح های اقتصادی و صنعتی از سوی بانک های عامل استان برای دریافت طلب خود از صاحبان طرح ها، گفت: واگذاری اموال تملیکی طرح ها از سوی بانک ها، مشروط به این است که آن اموال، برای اجرای طرح دیگری به مزایده گذاشته شود.

بهرام نیا بیان کرد: به منظور تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در استان، شعبه ویژه جرایم و تخلفات حوزه کسب و کار در دادگستری استان ایلام دایر شده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات و موانع ۷ طرح مجتمع گردشگری ایوان، مجتمع گردشگری و رفاهی، شرکت تعاونی آزمایشگاه تشخیص طبی، باشگاه ورزشی آلپ، شرکت ایلام سفال ( طرح تولید آجر )، شرکت تکین شیمی سپنتا( تولید کود شیمیایی) و کارخانه شن و ماسه بررسی و مصوبات لازم برای رفع موانع این این طرح‌ها تصویب شد.

در این نشست طی یک گزارش از مجموع ۱۰ طرح تملیکی ۵ طرح برای تولید واگذار شده است که با دستور استاندار ایلام طی دو ماه آینده باید ۵ طرح دیگر تعیین تکلیف شوند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.