تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

حمایت خانه احزاب از بخشنامه انتخاباتی اخیر وزارت کشور

حمایت خانه احزاب از بخشنامه انتخاباتی اخیر وزارت کشور
تهران- مشاور رسانه ای خانه احزاب از حمایت اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی از بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزارت کشور درباره انتخابات یازدهم اسفند خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب؛ مهدی عرب صادق روز دوشنبه درباره برگزاری جلسه احزاب با حضور غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور، مدیر کل سیاسی این وزارت خانه و اعضای کمیسیون ماده احزاب گفت: در این نشست احزاب نسبت به سند راهبردی دولت درباره گروههای سیاسی انتقادها و پیشنهادات خود را ارائه کردند و از جایگاه این سند در رابطه با احزاب سوال شد.

 

مشاور رسانه‌ای خانه احزاب ایران با انتقاد از تناسبی شدن انتخابات در این شرایط و اینکه اگر احزاب، استاندارهای لازم را درخود ایجاد نکنند و برمبنای شاخص محوری در یک فرآیند شفاف حرکت نکنند پیشنهاداتی ارائه کرد تا حقوق مردم صیانت شود.

 

عرب صادق گفت: در این جلسه احزاب و اعضای شورای مرکزی از بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزارت کشور حمایت کردند و آن را همراستایی با فرمایش مقام معظم رهبری دانستند.

 

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: در این نشست فرآیند قانونی طی شده در قانون انتخابات تناسبی مطرح و احزاب نظرات خود را نسبت به این طرح بیان کردند. همچنین در ادامه منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران در خصوص پرداخت یارانه بالسویه و عادلانه با ملاک پروانه وزارت کشور توضیح داد.

 

در ادامه عبدالله مرادی مدیر کل سیاسی وزارت کشور از نگاه تعاملی وزارت کشور نسبت به احزابی که مدارک مجمع عمومی خود را ارائه نکردند سخن گفت و از این احزاب خواست تا زمان ارائه نام حزب، برای کمیسیون ماده ۱۰ و همچنین انتخابات پیش رو با توجه به تناسبی شدن آن، نسبت به تکمیل مدارک مجمع خود اقدام کنند تا نسبت به تناسبی شدن انتخابات در تهران آمادگی های قانونی را در خود ایجاد کنند.

 

منوچهر متکی در پایان جلسه پیشنهاد داد نمایندگانی از شورای مرکزی خانه احزاب در فراکسیون های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین با وزارت کشور سند تحول را بررسی کنند و رئیس خانه احزاب بر استخراج مسئولیت پذیری احزاب از نشست‌های مربوط به انتخابات در شفاف سازی احزاب، ترغیب و افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد.

 

مشاور رسانه ای خانه احزاب ایران گفت: درپایان معاون سیاسی وزیر کشور اصل تفکیک قوا باید برقرار و مطابق قاعده باشد و ما در ستاد انتخابات کشور حرکتمان را مبتنی بر قانون پیش می‌بریم و مجلس اختیار نقد و طبیعتا تذکر در موارد مد نظر را دارد و ما با آن توجه می‌کنیم و گفت ما چارچوبی را مدیریت می‌کنیم که مردم در آن حرف بزنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.