تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

کرملین از گفتگوی تلفنی پوتین و رئیسی خبر داد

کرملین از گفتگوی تلفنی پوتین و رئیسی خبر داد
تهران- کرملین امروز اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی روسای جمهور روسیه و ایران پس از شورش ناکام گروه شبه‌نظامی «واگنر» تلفنی گفتگو کردند.

 

براساس بیانیه کاخ کرملین، روسای جمهور دو کشور در مورد سایر مسائل بین‌المللی از جمله تضمین ثبات در قفقاز جنوبی و حل‌وفصل مسئله سوریه گفتگو کردند.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: چشم انداز توسعه بیشتر همکاری های سودمند دوجانبه با تاکید بر اجرای عملی موافقت‌نامه‌های موجود در زمینه تجارت، انرژی و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در مورد تداوم تماس‌های روسای جمهور دو کشور توافق صورت گرفت.
شامگاه جمعه گذشته گروه شبه نظامی واگنر در اعتراض به عملکرد وزارت دفاع روسیه و عملیاتی که آن را حمله به اردوگاه نیروهای خود دانسته، کنترل شهر روستوف را به دست گرفت و در قالب یک شورش نظامی به سمت مسکو حرکت کرد که با دفاع نیروهای ارتش روسیه و وساطت رییس جمهور بلاروس، این اقدام ناکام ماند.

مدتی پس از بیانیه کرملین، محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در توضیحی درباره این گفت‌وگوی تلفنی در توییتر ابراز داشت که آیت‌الله رئیسی در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه تاکید کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.