تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

قانون جدید فیفا؛ خداحافظی با آفساید میلیمتری؛ یک انگشت نه، یک «بدن کامل»

قانون جدید فیفا؛ خداحافظی با آفساید میلیمتری؛ یک انگشت نه، یک «بدن کامل»
تهران- فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در نظر دارد تا قانونی جدید درباره «آفساید» را به طور آزمایشی اعمال کند؛ قانونی که می‌تواند تغییر بزرگی را در این ورزش رقم بزند.

 

فیفا در نظر دارد تا قانون جدید آفساید را در کشورهای ایتالیا، هلند و سوئد به طور آزمایشی معرفی کند.

براساس این قانون آزمایشی، آفساید تنها در شرایطی اعلام خواهد شد که بدن بازیکن مهاجم به‌طور کامل جلوتر از مدافع حریف باشد، قانونی که می‌تواند میزان آفسایدها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

این قانون همچنین به فهم و درک قانون آفساید کمک بیشتری کرده و یکی از موضوعات جنجالی ورزش فوتبال را به اصطلاح قابل‌فهم‌تر کند زیرا فدراسیون‌ها، داوران وشخصیت‌های برجسته فوتبالی برداشت و تعابیر متفاوتی از این قانون دارند.

از زمان معرفی و ورود فناوری کمک‌داور ویدئویی به لیگ برتر انگلیس در سال ۲۰۱۹، قانون آفساید و آنچه به معنای واقعی این موقعیت را تعریف می‌کند، تعابیر و تفاسیر فراوانی داشته و تعداد گل‌هایی که با تصمیم داور یا کمک‌داور ویدئویی به طور میلیمتری مردود اعلام شده، به طور نگران‌کننده‌ای بالا بوده است؛ آفسایدهایی که چشم غیرمسلح به‌ندرت قادر به تشخیص آن است‌.

معرفی این قانون آزمایشی، بازخوردهای زیادی را در فضای مجازی داشت و یکی از کاربران در توییتر نوشت: خداراشکر، آفساید واقعا قانون افتضاحی است که بازی‌های زیادی که شاید پر از هیجان باشد را خراب می‌کند.

کاربری دیگر نوشت: این یک تغییر فوق‌العاده در قانون آفساید است؛ گل‌های بیشتر = هیجان بیشتر. فوتبالی‌های سنت‌گرا دارند از عصبانیت منفجر می‌شوند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.