تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

امام جمعه ایلام در جمع اصحاب رسانه عنوان‌ کرد: نقش مطالبه گری رسانه ها پیش برنده است

امام جمعه ایلام در جمع اصحاب رسانه عنوان‌ کرد:  نقش مطالبه گری رسانه ها پیش برنده است
نگاه اقتصاد

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه گفت: عملکرد مدیران ادارات در میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری تاثیر مستقیم دارد و در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲، باید شایسته سالاری جایگزین انتخاباتی بر مبنای قبیله گرایی و حمایت ایلی از کاندیداها شود.

 

کریمی تبار ادامه داد: رقابت نامزدها باید در فضایی عادلانه باشد و از هم اکنون و در فرصت باقیمانده تا انتخابات، رسانه ها و مسئولان با ایجاد کرسی های آزاداندیشی در ترغیب مردم برای شرکت حداکثری در انتخابات برنامه ریزی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نقد مدیران و مسئولان باید منصفانه، به‌ دور از تخریب و دغدغه های فردی یا فکری باشد و عملکرد مدیریتی فرد باید در چارچوب قانون توسط رسانه ها نقد شود و رسانه ها باید در نقدها و مطالبه گری خود نقاط قوت استان را برجسته تر از نقاط منفی نشان دهند چرا که پرداختن مداوم به موارد منفی باعث دلسردی و عدم رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان می شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: عملکرد مدیران زیر ذره بین نقد رسانه ها و مردم قرار دارد و باید مدیران ضعیف ادارات جابجا و کسانی که در انتصاب اینگونه مدیران نقش داشته اند هم پاسخگوی افکار عمومی باشند.

 

ایشان خاطر نشان ساخت: جامعه بدون نقد جامعه ای مرده محسوب می شود و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین ادارات و جامعه هستند و باید در برابر مشکلات، بروز ناهنجاری ها و خواسته های مردم ساکت نباشند و رسانه ها باید تذهیب نفس را سرلوحه عملکرد خود در نقد و نگارش مطالب خود قرار دهند و به اسم انتقاد از مدیران، آبروی وی را هدف قرار ندهند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به این امر مهم که نقش مطالبه گری رسانه ها پیش برنده است، افزود: مسئولان نیز باید تحمل انتقاد داشته باشند و با راهکار و برنامه های عملیاتی نقاط ضعف کاری خود را بهبود ببخشند.

 

کریمی تبار در ادامه سخنان خود گفت: عید غدیر، بزرگترین عید شیعیان و تکمیل کننده دین مسلمانان است که بر عاشورا، فاطمیه، اربعین و تمام مراسمات و مناسک مذهبی و ملی ارجحیت دارد و محبت حضرت امیرالمؤمنین (ع) از همان طفولیت در وجود ما ایرانیان عجین شده و باید اهمیت عید غدیر و جایگاه ولی امر و ولایت پذیری در دین مبین اسلام برجسته تر شود.

 

امام جمعه ایلام در ادامه ضمن اشاره به روز قلم ، افزود: خداوند در قرآن کریم به عنوان اعجاز ماندگار پیامبر به قلم و مسئولیت سنگین آن قسم خورده و محتوای این آیه بیانگر اهمیت قدرت قلم و رسالت خبری آن است چرا که قلم از هر افزار و اسلحه ای قوی تر و بُرنده تر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در پایان سخنان خود گفت: تمدن و پیشرفت جوامع بشری را حاصل قلم و تراوش های فکری نویسندگان است و باید نویسندگان و قلم بدستان که مهندس افکار عمومی هم هستند، در نوشتن و نگارش مطالب خود بسیار صادق باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.