تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

زنان و دختران مناطق کم‌برخوردار ایلام آموزش خودمراقبتی فرا می‌گیرند

زنان و دختران مناطق کم‌برخوردار ایلام آموزش خودمراقبتی فرا می‌گیرند
ایلام - معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: طرح آگاه‌سازی زنان و دختران مناطق کم‌برخوردار با تاکید بر آموزش‌های خودمراقبتی در این استان اجرا می‌شود.

فروزان افسرده روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی این طرح ویژه تسهیلگران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح در ۱۰ شهرستان آغاز شده است که جامعه هدف آن شامل ۳۰۰ دختر و زن ۱۳ تا ۴۰ ساله در محلات حاشیه‌ای، کم‌برخوردار و آسیب‌خیز خواهد بود.

وی افزود: خودمراقبتی فعالیتی هدفمند با تاکید بر کرامت انسانی است که سعی در ارتقای دانش و آگاهی، عزت نفس و خودشکوفایی زنان و دختران جامعه هدف در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه‌ای دارد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام تاکید کرد: این طرح همچنین بر برقراری یک شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان و جوانان، زنان و ارائه دهندگان خدمات تخصصی سلامت اجتماعی تاکید دارد تا بتوانند به استقلال، خودباوری و احیای حقوق مادی و معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

به گفته افسرده، آموزش‌های ارایه شده در این طرح از طریق تسهیلگران ارایه می‌شود که شامل مباحثی نظیر آشنایی با افزایش ارتباط والدین با نوجوانان و نوجوانان با یکدیگر، سواد سلامت اجتماعی، سبک زندگی سالم، آشنایی و درک تغییرات جسمی و روانی بلوغ، جامعه‌پذیری جنسی و عوامل مرتبط با آن و آشنایی با سلامت جنسی است.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها بصورت حضوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان توسط ۱۰ تسهیلگر که آموزش کسب کرده‌اند، ارایه می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام هدف از اجرای این طرح را ارتقای دانش و مهارت‌های لازم به منظور حفظ سلامت جنسی و کاهش خطر و آسیب ناشی از رفتارهای پر خطر جنسی عنوان کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.